טנקים ישראלים פגעו בכבישים בגולן הסורי לאחר שנצפו תנועות צבאיות לא שגרתיות

האזורים הכפריים של מחוז קוניטרה בדרום סוריה היו עדים להסלמה צבאית חדשה, כאשר טנקים ישראלים הפציצו כבישים מרכזיים באזור, כך דיווחו ארגון הגג של המורדים הסוריהם “כינוס אחראר חורן”.

ההסלמה באה בעקבות תנועות (לא שגרתיות) של כוחות צבא סוריה בין כמה בסיסים צבאיים, מה שעורר חשש בישראל לאפשרות ניצול תנועות אלו על ידי חיזבאללה ומיליציות איראניות שפועלים בחסות הכוחות הסורים.

הפעולות הישראליות כללו הפצצת הכבישים הראשיים המקשרים בין ערים באזור הכפרי המרכזי והדרומי של קוניטרה. ההפצצה כוונה במיוחד לכבישים המחברים בין העיירות בריקה וביר אל-עג’ם לבין כודנא ואל-רפיד, הקרובות לגדר הגבול עם הגולן הישראלי.

גם הכביש המקשר בין העיירות אל-רפיד ואל-מעלקה, מדרום לקוניטרה, היה נתון להפצצה דומה על ידי פגזי טנקים ישראליים שהוצבו בנקודות שולטות בשטח בתל אל-ג’לע ותל עכאשה.

הסיבה העיקרית להפצצה זו נובעת מהתנועות הצבאיות הסוריות באזור, כאשר כוחות נעו בין מאחזים צבאיים והובילו אספקה ​​וציוד. ככל שגברו החשדות של ישראל שאיראן וחיזבאללה מנצלים את התנועות הללו, נקטו הכוחות הישראליים בצעדים יזומים ותקפו  צירי תנועה שיכולים לשמש תנועות אלו.

התזוזות הצבאיות הישראליות התבצעו במקביל להצבת טנקים מול העיירה חדר באזור הכפרי של מחוז קוניטרה, במקביל לתחילת תקיפות ישראל על אתרים השייכים לחיזבאללה בלבנון. 

גורמים ישראלים הכחישו ירי כזה על ידי טנקים ישראלים . 

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונות: דובר צה”ל