שר החוץ האיראני לוחץ על אסד להשתתף במלחמה נגד ישראל אם תתקוף

 שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ’י, שביקר היום בדמשק, שב והדגיש את חשיבות השגת הפסקת האש בלבנון ובעזה, והביע את תקוותו שהמאמצים המתמשכים בהקשר זה יצליחו.

ארגצ’י אמר לכתבים עם הגעתו לדמשק, יום לאחר ביקורו בביירות ביום שישי, “הנושא החשוב ביותר היום הוא הפסקת האש, במיוחד בלבנון ובעזה”.

הוא המשיך, “יש יוזמות בעניין הזה, והיו התייעצויות שאנחנו מקווים שיצליחו”. לפי סוכנות הידיעות הצרפתית.

עראקצ’י החל את פגישותיו בדמשק בפגישה עם שר החוץ הסורי, בסאם סבאח.

עראקצ’י נפגש עם נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, ועדכן אותו על היוזמה להפסקת אש, כך לפי העיתון “אל-וטן”, המקורב למשטר.

עראקצ’י אמר, “שיתוף הפעולה הבילטרלי שלנו הוא נושא לדיון רחב מאוד. יש לנו יחסים טובים עם סוריה בתחומים כלכליים, מדיניים ותרבותיים שונים, וטבעי שנעדכן אותם”.

הוא המשיך, “אנחנו מנסים להסיר מכשולים קיימים, למצוא תחומים חדשים של (שיתוף פעולה), ולהמשיך את היחסים טובים יותר ממה שהיו בעבר”.

כתבת ערוץ Russia Today, מצידה, אמרה: “באופן חריג, ארגצ’י ביטל מסיבת עיתונאים בדמשק והסתפק בכמה מילים לעיתונאים…”

בחודשים האחרונים, אנליסטים סוריים שהתארחו בתקשורת המקומית דיברו על חילוקי דעות קשים עם איראן בכמה נושאים, ובעיקר צימצום חד בתמיכה המוגבלת של טהראן בהיבט הכלכלי ובמגזר האנרגיה והדלק בעיצומו של משבר כלכלי כרוני שהמדינה עדה לו.

לפי אנליסטים,איראן  צמצמה את כוחותיה תחת המתקפות הישראליות על עמדותיה כשהבולטת שבהן הייתה תקיפה  באפריל האחרון על בניין הצמוד לשגרירות האיראנית בדמשק, שהרגה שבעה מחברי משמרות המהפכה האיראנים.

אלא שעל פי מקורות יודעי דבר המטרה האמיתית של ביקור שר החוץ האיראני בדמשק נועדה ללחוץ על אסד להתכנס לעימות צבאי עם איראן נגד ישראל במידה הואחרונה תתקוף קשות את איראן מה שיצריך לבצע מתקפת תגמול נרחבת.

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונות: סאנ”א וויקיפדיה