אז כמה טילים שוגרו? ולמה המשטר מאיים על האיראנים?

אז כמה טילים שוגרו? ולמה המשטר מאיים על האיראנים?

לאחר מתקפת הטילים השנייה של איראן על ישראל, היו דיווחים שונים על כמה טילים שיגרה איראן לעבר ישראל, וראינו מספרים שנעים מכ 180 ועד ל 400.

בעיתונות האיראנית היו מאתמול בעיקר ציטוטים של המספרים שדווחו בעיתונות הישראלית, ורק הבוקר ראיתי ידיעה על הכרזה רשמית של המשטר האיראני מפי חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה, שאמר ששוגרו 200 טילים במבצע “הבטחה כנה 2” (אזכיר שמבצע “הבטחה כנה” היה המתקפה האיראנית על ישראל בליל ה 14 באפריל) אין לי מושג אם זה מספר מדויק או מספר שנוח למשטר לספר לעולם שראה את תמונות היירוטים ושאין נפגעים ישראלים מהטילים שכן פגעו בישראל.

אני לא יודע לומר לכם כמה טילים שיגרו האיראנים, וגם לא כמה יורטו ע”י מערכות הגנ”א ישראליות (ואולי גם זרות?) וגם לא יודע כמה נפילות טילים איראנים היו בשטח ישראל, אבל אספר לכם שבכלי תקשורת בשכונה המזרח תיכונית וברשתות החברתיות, יש דיווחים על נפילות טילים איראנים שחלקם פשוט נפלו כי התפרקו באוויר או בגלל כשלים טכניים אחרים, וטילים אחרים שיורטו הרחק משמי ישראל ושבריהם נפלו במדינות אחרות.

עדויות לנפילות טילים איראנים רואים באיראן עצמה, בעיראק, בירדן, ובשטחי הרש”פ ביו”ש, משום מה בניגוד למתקפה האיראנית מחודש אפריל, עוד לא ראיתי עדויות לנפילת טילים איראנים בסוריה.

אז המשטר האיראני ממשיך לפרסם בשופרות התעמולה דברי רהב ולספר שהטילים האיראנים הביסו את כיפת ברזל, להראות תמונות וסרטונים שיוצאים מישראל ונועדים להמחיש את הניצחון האיראני ובמקביל להשפיל את ישראל, וכמובן סרטונים נוספים על “הפגנות תמיכה” מערים נוספות, וממשיך להדהד את המסר החשוב לארגוני הטרור החוסים בצילו, ולמדינות השכונה.

תמונה

 

אבל עם כל דברי הרהב וקשקשת התעמולה, אספר לכם שמצד אחד המשטר מצניע את העובדה שלמרות “הפגנות שמחה ספונטניות” לתמיכה בתקיפה על ישראל, המשטר פרס הלילה ברחבי הערים הגדולות באיראן את כוחות משטרת ההפגנות הידועה לשמצה, ומצד שני מפרסם את הודעת ארגון המודיעין של משמרות המהפכה, בה נאמר שלפי סעיפים 6, 7 ו- 8 לחוק המאבק בפעולות איבה של המשטר הציוני נגד השלום והביטחון, כל פעילות רשת לתמיכה במשטר הציוני היא פשע, והפושעים יטופלו באופן נחרץ…

ואני שואל את עצמי, אם משטר המולות הרקוב והרצחני כל כך גאה שהעם האיראני תומך במתקפה ויוצא להפגנות “ספונטניות” צוהלות ושמחות, מדוע המשטר מציף את רחובות הערים בבריוני משטרת ההפגנות האלימה והרצחנית? ולמה צריך לאיים על האיראנים ולהודיע שהבעת תמיכה בישראל היא פשע שייענש בחומרה?

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון      קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות