בכירים אמריקאים: “ישראל תגיב למתקפה של איראן תוך מספר ימים”

גורמים רשמיים ישראלים אמרו כי ארצם תחל ב”תגובה חזקה” למתקפת הטילים האיראנית שכיוונה את ישראל, ביום שלישי בערב, בתוך ימים, וזה עשוי לכלול תקיפה על מתקני נפט ואתרים אסטרטגיים איראניים אחרים.

בהצהרותיהם לאתר האמריקני Axios ביום רביעי הזהירו גורמים רשמיים מפני אפשרות של פרוץ מלחמה אזורית מקיפה, שכן איראן איימה שאם ישראל תחליט להגיב למתקפת הטילים שלה, היא תוציא לפועל תקיפות נוספות.

טהראן רואה במתקפות הטילים הללו “תגובה” לחיסול  ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, בשטחה, וחיסול מזכ”ל של חיזבאללה הלבנוני, חסן נסראללה, בתקיפה ישראלית על ביירות.

ישראל התחייבה להגיב למתקפה האיראנית, וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו אמר כי איראן עשתה “טעות חמורה”.

אם איראן תחליט לבצע שוב תקיפות בעקבות תגובה ישראלית אפשרית, גורמים רשמיים אמרו לאקסיוס כי “כל האפשרויות יהיו על השולחן, כולל תקיפות על מתקני גרעין איראניים”.

תמונה

גורם ישראלי אמר לאתר האמריקני: “יש לנו סימן שאלה גדול לגבי איך האיראנים יגיבו למתקפה (הצפויה), אבל ניקח בחשבון את האפשרות הקיצונית ביותר שהם מסוגלים להוצציא לפועל.”

בדו”ח Axios נאמר כי גורמים ישראלים רבים מצביעים על מתקני נפט איראניים כיעד אפשרי, אך יש הטוענים כי “ביצוע התנקשויות והשמדת מערכות ההגנה האווירית האיראניות הן גם אפשרות”.

עוד הוסיף כי התגובה הישראלית “עשויה לכלול תקיפות אוויריות בנוסף לפעולות חשאיות דומות לאלו שהובילו להריגת הנייה לפני חודשיים בטהרן”.

שעות לפני התקיפה האיראנית, ארצות הברית העבירה מידע מודיעיני לישראל לפיו איראן “מתכוונת לשגר טילים על ישראל בקרוב מאוד”.

בתורו, נתניהו סבר כי טהראן ביצעה “טעות חמורה” בהפצצת ארצו, ונשבע שהיא “תשלם את המחיר”.

צה”ל אישר יירוט של “מספר רב” של טילים.

נתניהו אמר: “המשטר האיראני לא מבין את הנחישות שלנו להגן על עצמנו ולגרום לאויבינו לשלם את המחיר”.

תמונה

הוא הוסיף, “נסראללה (לא הבין את זה) ונראה שיש בטהרן כאלה שלא מבינים את זה.הם עוד  יבינו את זה”, והמשיך: “מי שיתקוף אותנו, אנחנו נתקוף אותו”.

הפנטגון אמר שלשום כי שתי משחתות של הצי האמריקני ירו כ-12 טילי יירוט במטרה ליירט טילים איראניים ששוגרו לעבר ישראל.

שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ’י, אמר ביום רביעי כי טהראן “הזהירה את ארצות הברית מפני התערבות” לאחר מתקפת הטילים שלה על ישראל, כך לפי הסוכנות האיראנית “תסנים” הרשמית למחצה.

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אמר כי שוחח עם מקבילו הישראלי, יואב גלנט, ביום שלישי, לאחר “המעשה התוקפני הנתעב” שביצעה איראן נגד ישראל.

אוסטין המשיך בפוסט בפלטפורמת “X”: “שוחחתי היום עם שר ההגנה הישראלי, יואב גלנט, בעקבות מעשה התוקפנות הנתעב של איראן נגד ישראל. השר ואני הבענו את הערכתנו ההדדית להגנה המתואמת של ישראל נגד כמעט 200 טילים בליסטיים. טילים ששוגרו על ידי איראן”.

הוא התייחס ל”התחייבות” של שני שרי הביטחון “להישאר בקשר הדוק”, והוסיף: “הבעתי גם את תנחומיי העמוקים למשפחות שנפגעו מירי הטרור הנורא והקטלני בישראל”.

תמונה

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות