פרטים חדשים על המבצע הישראלי במסיאף ב-8 בספטמבר. הסיפור המלא – חלק ב’

 

המיקום נמצא בראש סדר העדיפויות של ישראל

האתר הנ”ל בסוריה הפך להיות בראש סדר העדיפויות של הישראלים מהחשש שחיזבאללה יוכל לייצר נשק מדויק יותר וטילים רבים נוספים לאחר השלמת המתקן.

גורמים אמריקנים וישראלים אמרו כי מטרה חשובה של פשיטת הקומנדו הייתה השמדת ציוד הקשור לייצור חומרי נפץ לראשי הטיל ולמערכת התדלוק שלו. כוחות ישראליים האמינו כי השמדת ציוד מיוחד במתקן עשויה לפגוע משמעותית בתהליך הייצור.

ישראל עשתה פריצת דרך כאשר סוכנות מודיעין האותות (סיגינט) שלה, הידועה בשם יחידה 8200, השיגה תוכניות מפורטות למתקן באמצעות פריצה בסייבר, לדברי גורמים רשמיים. יחידה 8200 היא אותה יחידה שספגה ביקורת על כשלי המודיעין שלה לפני ה-7 באוקטובר.

הפעם, יחידת הריגול לא רק השיגה את השרטוטים, אלא גם למדה את מיקומם של השומרים בכניסות למתקן התת-קרקעי. כתוצאה מכך, הקומנדו נע במהירות וחזרו לכלי הטייס שלהם תוך דקות.

 

הטלוויזיה הסורית חושפת פרטים מדהימים על ההתקפה במסיאף

אתר Syria TV, בהתבסס על מידע בלעדי שהגיע ממקורות יודעי דבר, חשפה בעבר פרטים חדשים ומדהימים על התקיפה הישראלית האחרונה בעיר מסיאף, ממערב לחמה, שכללה הנחתה אווירית, קרבות פנים אל פנים, הרוגים ולקיחת שבויים.

המקורות אישרו כי התקיפה הישראלית, על מרכז מחקר צבאי גדול המשמש לייצור נשק כימי, לא הצטמצמה רק לתקיפות אוויריות, אלא במקביל היה הנחתת כוחות מהאוויר , קרבות עם גורמים עויינים  ולכידת איראנים.

המקורות הסבירו שמסוקים ישראלים ריחפו בשמי אזור היעד, ולא נחתו על הקרקע, והנחתת הכוחות בוצעה באמצעות חבלים, בשיתוף המל”טים הישראלים שהשמידו שם את כל המכוניות של כוחות הביטחון הסורים ופגעו בכל הדרכים המובילות לאתר ההנחתה.

לפי המקורות, המבצע כלל קרבות פנים אל פנים שהביאו להרג של שלושה סורים ולפציעתם של אחרים, בהם אזרחים. הכוחות שהונחתו הצליחו ללכוד גם שני איראנים.

המקורות ציינו כי שירותי הביטחון הסורים חסמו את הגעת צוותי ההצלה לאזור היעד, וההרוגים והפצועים הועברו ליעד לא ידוע, וגורלם לא נודע, ואילו האזרחים הפצועים הועברו לבית החולים במסיאף.

לפי המקורות, סביר להניח שהמשטר או גורמים אחרים לפניו ,הם אלו שהובילו את כל מהלך התקיפה והנחיתה של הישראלים, ואישרו כי מוקד תקשורת רוסי הותקף ב”הר משהד (שהוא ההר הגבוה ביותר בסביבה)”  והמכונה “קסיון מסיאף”, וכן שהתקיפה פגעה במומחה רדאר רוסי שהיה באותו זמן במרכז הפיקוד המקומי.

מצלמת צוות הטלוויזיה של סוריה טי וי  הצליחה לתעד אחר ההרס והנזק שנגרמו לאזור היעד, לאחר שהגיע לתחילת הדרך ההררית הפגועה.

לדברי עד הראייה, העיתונאי וויליאם אל-עלי, מאזור מסיאף, התעוררו תושבי מסיף לקולות פיצוצים חזקים שהרעידו את העיר והסביבה ואז התברר כי מדובר בתקיפה שבוצעה באמצעות טילים שכוונו לאזורים ספציפיים תוך פגיעות מדוייקות ביותר, לרבות אזורים צבאיים ומרכזי מחקר סורים  בהם הוצבו כוחות איראנים, תוך ציון כי ההרס שנגרם בעקבות תקיפות אלו היה חסר תקדים.

אתרי יעד

עד הראייה וויליאם אל-עלי אמר, במהלך השתתפותו בתוכנית ” סוריה היום ” בערוץ “Syria TV”, כי האתרים שנפגעו על ידי ישראל מוכרים לתושבי האזור, שכן הם הותקפו מספר פעמים בעבר, אך מה שהיה חדש בהתקפה זו הוא העוצמה והדיוק הגבוה שלה, שכן התקיפות כללו מרכז מחקר באזור “זאוויה”, בנוסף לתקיפת אתרים ליד “ואדי אל-עיון”, שהם אזורים הרריים הידועים ששם יש נוכחות צבאית אינטנסיבית.

העד אישר כי אחת מנקודות היעד בכביש בין מסיאף לואדי אלעיון “נמחקה כליל” כתוצאה מהתקיפה, וכי הפיצוצים היו כה חזקים שלא ניתן היה לעבור בכבישים אלו למשך כשעתיים. ואילץ את כוחות המשטר לנוע ברגל לאתר.

וויליאם אל-עלי התייחס לתקיפת מרכז המחקר המדעי במסיאף, ואמר כי אין זו הפעם הראשונה שהמרכז מותקף, שכידוע יש בתוכו איראנים, והוא מוקף באמצעי אבטחה קפדניים, וכי הצילום וההתקרבות אליו אסורים, מה שמצביע על כך שהיה שיתוף פעולה או הדלפות פנימיות שסייעו לקבוע את הקואורדינטות של התקיפה בדיוק כה גבוה.

53

קרדיט: סוריה טי וי    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות