הכוחות האיראנים ומתקניהם תחת מתקפות אוויר אינטנסיביות מצד ישראל וארה”ב

ב-48 השעות האחרונות , לאחר שישראל הכריזה על מצור יבשתי ואווירי על לבנון בניסיון למנוע הזרמת נשק לכוחות חיזבאללה , כלי התקשורת בסוריה מדווחים על תקיפות אוויריות אינטנסיביות , לא רק מצד חיל האוויר הישראלי אלא גם מצד הכוח האווירי של בעלות הברית המערביים בהובלת ארה”ב הפועלים בסוריה ובעיראק נגד כוחות דאעש. 

אלא שכוחות הברית כמעט לא פועלים בימים אלו נגד כוחות דאעש, אלא בעיקר נגד משמרות המהפכה האיראנים ומיליציות הפרוקסי שלהם הפועלים ברחבי סוריה ואף תוקפים עמדות צבא אמריקאיות ממזרח לנהר הפרת.

על מנת לשקף את התמונה האמיתית של הפעילות האווירית נגד כוחות איראן בסוריה , אביא פירוט של התקיפות האוויריות כפי שדווחו בכלי תקשורת סורים , וגם אלו לא נותנים את התמונה המלאה בגלל חוסר במידע בגזרות מסויימות.  אבל האיראנים יודעים בדיוק איפה הם הותקפו ולמה.

 

אתר החדשות הסורי “רדיו כל” נתן אמש פירוט מעניין:  האתר דיווח על שמיעת פיצוצים בסביבת הבירה דמשק אתמול אחר הצהריים, שעות לאחר שהפצצה ישראלית נערכה על אזור אלקוסייר באזור הכפרי של מחוז חומס במרכז סוריה , והפצצה נוספת של הקואליציה הבינלאומית שכוונה למיליציות איראניות במספר אזורים בדיר א-זור במזרח המדינה.

תחנת הרדיו התומכת במשטר – Sham FM מסרה כי פיצוצים נשמעו במרחב האווירי של דרום-מערב דמשק, מכיוון דימאס-סבורה. בעוד שסוכנות SANA של המשטר דיווחה כי יש בדיקות כדי לקבוע את אופי הפיצוצים.

אתר קול הבירה מצידו דיווח כי הפצצה ישראלית כוונה לאזור יעפור באזורים הכפריים של דמשק, וכי ההגנה האווירית של המשטר שיגרה טילים  לעבר כלי טייס ישראליים שטסו בשמי האזור.

גם ערוץ אל-מיאדין הלבנוני דיווח על תקיפה ישראלית לעבר אזור ואדי חנה באל-קוסייר באזור הכפרי של מחוז חומס, בסמוך למחסום של כוחות המשטר.

מנגד,במזרח סוריה  מקור מקומי דיווח כי מיליציות איראניות פינו את המחסנים הצבאיים של מחנה מוהין ממזרח לחומס, במקביל להפצצה אווירית לעבר האזור.

זה קורה שעות לאחר הריגתם של 18 חברי המיליציה האיראנית ופציעתם של אחרים כתוצאה מהתקפת מל”טים שלפי החשד שייכים לקואליציה הבינלאומית, אשר תקפה את עמדותיהם בערים דיר א-זור, אל- בוכמאל, אל-מיאדין, וסביבת הכפר אל-קוריה.

יום שישי האחרון, נהרגו חמישה מכוחות המשטר ועוד אחד נפצע בתקיפות ישראליות שכוונו לאתר צבאי בגבול סוריה-לבנון ליד כפיר יאבוס במחוז ריף דמשק, כך לפי SANA.

סוכנות SANA של המשטר ציטטה גורם צבאי שאמר אז: “האויב הישראלי פתח במתקפה אווירית מכיוון הגולן הישראלי, כשהוא מכוון לאחד האתרים הצבאיים שלנו בגבול סוריה-לבנון ליד כפר יאבוס באזור ריף דמשק.”

במהלך השנה האחרונה, 2023, ביצעה ישראל 40 תקיפות בסוריה, על פי מה שתיעד “מרכז ג’וסור ללימודים” בדו”ח שפורסם בתחילת השנה שעברה.

קרדיט לתמונה: ערוץ הטלגרם שירה- יוצרת תמונות ב-AI