עיסקאות הנשק בין איראן לרוסיה נעשים אך ורק בזהב

לשימוש של איראן בזהב בעסקאות בינלאומיות יש היסטוריה ארוכה, לרוב ככלי לעקוף מגבלות בינלאומיות על זרימת מטבעות זרים. בפברואר חשפו האקרים מסמכים של “טונדאר סהרה”, חברה המעורבת בטכנולוגיית רחפנים ולפי הדיווחים היא קשורה לצבא הרפובליקה האסלאמית של איראן.

המסמכים הוכיחו, שרוסיה שילמה לאיראן כ-1.75 מיליארד דולר בעסקה עבור מל”טים של Shahed-136 והתשלום נעשה באמצעות טונות של מטילי זהב.

הקבצים שהודלפו גם מפרטים את הקמת פס ייצור ברוסיה עבור מל”טים אלה, שהוקם על ידי Alabuga Special Economic Zone, ארגון טרור סובייטי הנתמך על ידי החונטה הרוסית. הסדר זה מאפשר לרוסיה לייצר מל”טים של שאהד באופן מקומי, תוך הפחתת עלויות ותלות ביבוא מאיראן.

נוסף לכך, ראש רשות המכס האיראני דיווח כי כ-43 טונות של מטילי זהב, בשווי של 2.5 מיליארד דולר, יובאו למדינה במהלך ששת החודשים הראשונים של השנה הקלנדרית האיראנית, בין ה-21 במרץ ל-20 בספטמבר.

הנתון מייצג עלייה של פי שישה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אז יובאו רק 7.3 טון, בשווי 466 מיליון דולר.

איראן התאימה את גישתה לתקנות מטבע חוץ בתגובה לסנקציות בינלאומיות. ליצואנים, במיוחד אלה העוסקים בפטרוכימיה, פלדה ומוצרי נפט – מגזרי מפתח בייצוא של המדינה שאינם נפט – הורשו לייבא זהב כחלופה להחזרת רווחי מטבע חוץ.

מקור: iranintl   קרדיט : המשקיע ששוקע בטלגרם      קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות