מקורות סורים “מכחישים” הגעת 40 אלף לוחמים שיעים לאזור הגבול עם ישראל

מקורות מקומיים בדרום סוריה הכחישו את מה שדווח בעיתון הישראלי “הארץ”, בציטוט של גורמי ביטחון ישראלים לפני יומיים, לפיו הצבא הישראלי עוקב בדאגה אחר הגעתם של כ-40,000 לוחמים מסוריה, עיראק ותימן לגולן, ממתינים להזמנה מחיזבאללה. המזכ”ל חסן נסראללה להילחם.

 

מקורות מקומיים וצבאיים בדרעא ובקוניטרה אישרו לאתר “סוריה טי וי ”  כי המציאות הצבאית והקרקעית בדרום סוריה ובגבול עם הגולן הישראלי  לא השתנתה לאחר ההסלמה העקובת מדם שפתחה ישראל בלבנון.

ביום שלישי שעבר אמרו גורמי ביטחון וצבא לעיתון “הארץ” כי צה”ל עוקב בדאגה אחר הגעתם של כ-40,000 לוחמים מסוריה, עיראק ותימן לגולן, ממתינים להזמנת מזכ”ל חיזבאללה, חסן נסראללה, להילחם במקרה של מלחמה עם ישראל.

גורמים רשמיים הסבירו כי 40,000 הלוחמים אינם לוחמי עילית, אך המצב עדיין מדאיג ונוכחותם מסוכנת.

חדשות “הארץ” העלו את חשדם של סורים בדרום סוריה, לאור המספר הרב הדורש הודעה על ידי כל מי שמתגורר באזור, ונוכח עמדת המשטר הסורי בנוגע להסלמה הישראלית בפלסטין ובלבנון, הנוקט עמדה קפדנית של התרחקות מהסיכסוך בין ישראל לחיזבאלה.

המקורות אישרו לעיתון כי הצבא הישראלי יתערב בסוריה “כדי להבהיר לבשאר אל-אסד שלא יקבלו את נוכחות הלוחמים במקום הזה”.

מקור צבאי בקוניטרה אמר לאתר  סוריה טי וי כי המשטר הסורי הנחה את חטיבה 90, חטיבה 121 ודיוויזיה 7 להעלות את מוכנותן ולהיות בכוננות.

המחסומים של המשטר הסורי בדרום המדינה בודקים מכוניות, בעיקר כאלו עמוסות סחורה או חומרים אחרים, מחשש שישתמשו בהן להובלת נשק או גורמים זרים.

בחלק מהקסרקטינים הצבאיים של חטיבה 90 בקוניטרהנבנו ביצורים ומשטחי עפר, הריסות וגירושי תושבים, במיוחד במחנות הממוקמים בצפון הרחוק של מחוז קוניטרה, בין העיירות חדר ובית ג’אן. 

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות