“טירוף שעלה על כל הציפיות”: בלבנון מתקשים לעכל את המכה שהפילה עליהם ישראל

פעולות התקיפה של צה”ל בלבנון הצליחו לערער גורמים רבים בלבנון, כך על פי מאמר שפורסם באתר החדשות הלבנוני “אל נשרה”.

“הם היו בטוחים שמה שקרה ב-2006 לא יקרה שוב ב-2024. נתניהו הוא המנצח בעימות”.

לאחר תקיפותיה האחרונות של ישראל בלבנון, במדינה הערבית מודים שהפעולות הישראליות הצליחו לשנות את מאזן הכוחות בין צה”ל לחיזבאללה. מאמר באתר החדשות הלבנוני “אל נשרה” טען הבוקר (רביעי) ש”ישראל הצליחה בתוך כמה ימים להפוך את הקערה ולמחוק את כל ההישגים אליהם הגיע חיזבאללה במשך שמונה חודשים”.

“הטירוף הישראלי עלה הפעם על כל הציפיות”, נכתב במאמר בכלי התקשורת הלבנוני, “נתניהו לא נזקק לשום סיוע כדי לשלוח לנסראללה מסר ברור לפיו ‘הטילים שלנו יותר חזקים מהטילים שלך’, ‘המודיעין שלנו יותר חזק מהמודיעין שלך’ ו’הביצועים הטכנולוגיים שלנו יותר חזקים מהביצועים הטכנולוגיים שלך'”.

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות

 

המסר הזה היה ברור והוא השיג את מטרתו, שהייתה לא לאיים בפלישה קרקעית או לחסל את חיזבאללה, אלא להפגין את עליונותה של ישראל ואת יתרון התמיכה המוחלטת שהיא מקבלת מהמערב”.

“גורמים רבים בלבנון היו בטוחים בעצמם שמה שקרה ב-2006 במלחמת לבנון השנייה, אז חיל האוויר הישראלי פעל באופן חופשי והרג את מי שרצה, לא יקרה שוב ב-2024”.

נסראללה טען שהנשק שחיזבאללה מחזיק כעת ימנע דבר כזה, אבל עכשיו רואים שהכל היה הגזמה אחת גדולה, מה שאומר שנתניהו כרגע הוא המנצח בעימות הזה. גם אם חיזבאללה עוד יפציץ אזורים בעומק ישראל, ההבדל בתוצאה גדול מאוד”.
“בניגוד לזינוק העצום שהשיג נתניהו השבוע, יש ירידה דרמטית לנסראללה”, טען הכותב, “שכן פתאום הפך ראש הממשלה הישראלי ממנהיג מנודה וחלש לעוצמתי יותר, ובמקביל גברו מאוד הספקות בנוגע ליכולת של חיזבאללה לשנות את המציאות”.

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות

 

“זאת, בעיקר מכיוון שהישראלים מודעים היטב לכך שהזירה המועדפת על חיזבאללה היא קרבות קרקע, ולכן הם נמנעים מלהיכנס להרפתקה היקרה הזו ו’נהנים’ מהמשחק האהוב עליהם, שהוא ליהנות מיתרון המטוסים והטילים שלהם ולזרוע מוות והרס ללא אחריות או פיקוח”, הוסבר באתר החדשות הלבנוני.

“כתוצאה מכך, במאזן הרווח וההפסד, היתרון עבר, ללא כל ספק, לישראלים, ולחיזבאללה יהיה קשה מאוד להחזיר את האיזון שהיה בזירה עד לפני כמה שבועות. נכון שישראל עדיין לא השיגה את מטרתה המוצהרת, שהיא חזרת תושבי הצפון לבתיהם, אבל היא נהנית כרגע ממרווח תמרון גדול יותר אם הצדדים יגיעו בסופו של דבר להסדר שתנאיו הופכים ליותר ניתנים לאכיפה”.

תמונה

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב       קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות