מכתב איראני לנסראללה

קיבלתי הודעה עם שאלה: ראית את המכתב של ח’אמנאי לנסראללה?
היות ומהבוקר הייתי עסוק בדברים שלא אפשרו לי לשים עין על מה שקורה באיראן ובלבנון, לא ידעתי על מה מדובר, אז עניתי: לא, מה כתב?
התשובה שקיבלתי הייתה ח’אמנאי אמר שהוא מוכן לשרת בג’יהאד נגד הציונים.
נשמע לי מעניין אבל גם קצת מוזר, אז אמרתי שאנסה לראות על מה מדובר, והלכתי לבדוק.

בדיקה זריזה העלתה שאכן מדברים בעיתונות האיראנית על מכתב לנסראללה, אבל לא ח’אמנאי – המנהיג העליון היה כותב המכתב המדובר, אלא חסן חומייני (حسن خمینی = Hassan Khomeini) נכדו של האייתוללה רוחאללה ח’ומייני שהיה המנהיג העליון הראשון של הרפובליקה האסלאמית של איראן.

 

אציין שהמולה בעל הייחוס הרם הוא האפוטרופוס של מקדש הקבר של האימאם חומייני (רק מזכיר – סבא שלו) והוא גם ראש המכון לעריכה ופרסום של יצירותיו הכה חשובות והמרגשות של האימאם חומייני (כבר אמרתי סבא שלו?) וחבר בוועד המייסד ובחבר הנאמנים של אוניברסיטת אזאד האסלאמית.

במאמר מוסגר ולידע כללי אספר לכם בחצי מילה על אוניברסיטת אזאד האסלאמית (دانشگاه آزاد اسلامی = Islamic Azad University), שזו האוניברסיטה הגדולה באיראן, והחמישית בגודלה בעולם, עם כמיליון תלמידים רשומים. לאוניברסיטה יש 31 סניפים באיראן, ושלוחות בלבנון, אפגניסטן, איחוד האמירויות הערביות, והחל משנת 2004, תאמינו או לא, גם באוקספורד שבאנגליה …! ואספר לכם שהאוניברסיטה לא נסמכת על תקציב ממשלתי ותקציבה מגיע מתשלום שכר לימוד ותרומות, יושבת על הר ענק של נכסים ומזומנים, שגרם לסכסוכים ולהתערבות ממשלתית ובחישה של המנהיג העליון, שדאגו לעשות שינויים בהנהגת המוסד (אופס, שוב המולות דואגים להניח ידם על כסף לא להם?).

 

כיאה לאיש דת ובעל מעמד מחייב, את המכתב המרגש הכתוב בכתב ידו, פתח הנכד של חומייני בפסוק מהקוראן: “ורצינו להעניק חסד למדוכאים עלי אדמות, להעמידם למנהיגים, ולהפוך אותם ליורשים”.

אציין שמדובר בפסוק 5 מסורת אל-קסאס, הסורה (פרק בקוראן) ה 28 בקוראן, ואציין שזו סורה העוסקת במשה רבנו, בני ישראל ופרעה, והפרשנות המקובלת לפסוק 5 מדברת על כך שאלוהים רצה להראות חסד על מי שפרעה דיכא, ולהפוך אותם למנהיגים ולגרום להם לרשת את הארץ לאחר חורבן פרעה ועמו = השמדת המתנגדים להם. (מעניין שחומייני בחר בפסוק המדבר על שאללה אומר שהוא יטה חסד עם בני ישראל, יהפוך אותם למנהיגים ושהם יהיו יורשי הארץ אחרי השמדת פרעה ואנשיו…)

לאחר הפסוק האמור, המשיך חומייני ומברך אותו ואת אנשי חיזב-זבאללה על סבלנותם ועמידתם מול “המשטר הציוני האכזר שאינו מבין אלא את שפת הכוח” וקובע שהם הגאווה של כל מוסלמי וכל לוחם חופש, ומזכיר את דברי סבו שאמר: “מות קדושים הוא אומנות אנשי האלוהים” והמשיך עם טענות על שתיקת ממשלות מדינות ערב, ושיבח את רצון ההתנגדות של ילדי חיזבאללה בלבנון והמוג’אהידין הפלסטינים בעזה, שהפכו להיות הסטנדרט של האמת וסמל ראשון במעלה של כבוד וחירות…

 

את המכתב המשתפך סיים חומייני בהצהרה על נכונותו ללוות את נסראללה “בהגנה על האיסלאם והג’יהאד נגד המשטר הציוני הבלתי לגיטימי” ושהוא כמו כל ילדיו הרוחניים של האימאם חומייני, מוכן להילחם לצידו.

ביני לביניכם, מעבר לנזיפה לממשלות מדינות ערב ששותקות לנוכח העובדה הפשוטה שישראל סוף סוף הפסיקה לדבר מערבית ולהכיל תקיפות שלא גרמו לנפגעים, ולהגיב לתקיפה שגרמה לנפגעים, וכל התפיסה המערבית שלא עובדת בשכונה המזרח תיכונית ונתפסת כהפגנת חולשה, והחלה לדבר ערבית ולתקוף את חיזב-זבאללה, ומעבר להצגת התמיכה של “אני איתך אחי”, שנועדו להראות לארגוני הפרוקסי האיראני מחד, ולעולם האסלאם כולו מאידך, שאיראן תומכת בחיזב-זבאללה, הדברים הנרגשים שנשמעים יפה ונראים כהתחייבות אמיצה, ריקים מתוכן, והסיכוי שנראה את נכדו של חומייני מגיע בכבודו ובעצמו ללבנון, “להילחם לצידו” של נסראללה, הם אפסיים. אבל חוץ מזה, זה אחלה של מכתב, התרגשתי. (טוב, לא ממש, וגם ממשלות ערב המביטות מהיציע בישראל מפרקת את חיזב-זבאללה, לא ממש מתרגשות…)

۵ نکته درباره توصیه انتخاباتی رهبری به سید حسن خمینی

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון    קרדיט לתמונות: אלף