ארה”ב תמכור טילי סטינגר לצבא מצרים בשווי 740 מיליון דולר

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה על אישורה לספק למצרים 720 טילי סטינגר כדי לחמש את מערכות ההגנה האווירית לטווח קצר מדגם  AN/TWQ-1 Avenger .

 

מחלקת המדינה האמריקאית אישרה מכירת טילי סטינגר ורכיבי תמיכה לוגיסטיים בעלות מוערכת של 740 מיליון דולר. הסוכנות לשיתוף פעולה ביטחוני מסרה היום את האישור הנדרש והודיע ​​לקונגרס על מכירה אפשרית זו.

בהודעת הסוכנות לשיתוף פעולה ביטחוני נאמר : 

“מצרים ביקשה לרכוש שבע מאות ועשרים (720) טילי סטינגר לשימוש במערכות אוונג’ר. כמו כן ייכללו חלקי חילוף ותיקון; וציוד בדיקה; שירותי תמיכה הנדסית, טכנית ולוגיסטית מממשלת ארה”ב ומקבלנים; ואלמנטים נוספים הקשורים לתמיכה לוגיסטית ותכנותית. העלות הכוללת המוערכת היא 740 מיליון דולר.

“המכירה המוצעת הזו תתמוך במדיניות החוץ ובמטרות הביטחון הלאומי של ארצות הברית על ידי סיוע בשיפור הביטחון של אומה ידידותית שממשיכה להוות כוח חשוב ליציבות פוליטית ולצמיחה כלכלית במזרח התיכון”.

“המכירה המוצעת תשפר את יכולתה של מצרים להתמודד עם איומים נוכחיים ועתידיים על ידי שיפור יכולתה של מצרים להגן על עצמה מפני גורמים עויינים אזוריים ושיפור התאימות למערכות המופעלות על ידי כוחות ארה”ב ושותפים ביטחוניים אזוריים אחרים. ההשקעה המתמשכת של מצרים ביכולות ההגנה שלה היא קריטית להגנה על גבולותיה, תשתיות התחבורה ואוכלוסייתה. “מצרים לא תתקשה לקלוט טילי סטינגר לכוחותיה המזוינים”.

טיל סטינגר (FIM-92 Stinger) הוא מערכת הגנה אווירית נישאת כתף המשמשת להנחיית טילי קרקע-אוויר באמצעות קרינת אינפרא אדום. היא פותחה בשנות ה-60 על ידי ג’נרל דיינמיקס, ונכנסה לייצור בשנות ה-70.

אורכו של הטיל 1.52 מטר, קוטר 70 מ”מ, ומשקלו 15.7 קילוגרם. הוא יכול להגיע לטווח של עד 5 קילומטרים ולגובה של 4,800 מטר, ומהירותו עולה על מהירות הקול. הסטינגר משמש נגד מטוסים ומסוקים מהירים, והוא מובחן ביכולתו לפגוע בכל חלק של המטרה.

הולנד מחליטה לשלוח 200 מערכות נ"מ של סטינגר לאוקראינה בהקדם האפשרי

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונות: צבא ארה”ב