דיווח סורי: ישראל תקפה הלילה מטרות באזור עיר הנמל טרטוס בצפון מערב סוריה במקביל לתקיפות בלבנון

התקיפה האחרונה נגד עיר החוף טרטוס, שעליה דיווחה סוכנות רויטרס ממקורות בצבא סוריה, היא המשך של סדרת תקיפות שלפי החשד הן ישראליות ומכוונות לאתרים בסוריה הקשורים לאיראן או לבעלות בריתה.

ההגנה האווירית הסורית יירטה טילים שכוונו לעבר טרטוס, וקטעי וידאו שהופצו ברשתות החברתיות מציגות סצנות של הפצצות ופיצוצים מרובים, וכי עדיין לא פורסמה תגובה רשמית של ישראל.

 

מה שמדהים בתקיפה הזאת הוא שהיא בוצעה במקביל להפצצה הישראלית המתמשכת של אזורים בדרום לבנון ביומיים האחרונים, שהובילה למותם של מאות. הדבר מעיד על הסלמה ברורה בפעולות הצבאיות הישראליות באזור, שכן ישראל מבקשת לערער את ההשפעה האיראנית ולשבש הברחת נשק וטכנולוגיה צבאית מתקדמת המתבצעת על ידי מיליציות כמו חיזבאללה או משמרות המהפכה האיראניים.

הדיווח של העיתון הסורי “אל-וטן” הצביע על כך שההגנה האווירית הפילה שלושה מל”טים, מה שמאשר כי המתקפה הייתה רב-כיוונית וכללה שימוש במל”טים, טכניקה שישראל אימצה ברבות מהתקפותיה נגד מטרות בתוך סוריה. אחד המל”טים שנפל עם שברי טיל מעל בית בכפר איסקבולי, מבלי לגרום לנפגעים, משקפת את האופי המורכב והמסוכן של התקפות אוויר אלו.

תמונה

 

התפתחות זו מגיעה ימים ספורים לאחר תקיפת ישראל על מרכז המחקר המדעי באזור מסיאף באזור הכפרי של מחוז חמה, מתקן הידוע בשיתוף הפעולה ההדוק שלו עם איראן ומשמרות המהפכה, והרג 57 בני אדם והרס מתקנים חשובים. התקפות רצופות אלו מצביעות על כך שישראל הגבירה את מאמציה למנוע מאיראן לחזק את השפעתה הצבאית בסוריה, במיוחד באזורים הסמוכים לגבול לבנון ולים התיכון, המהווים איום ישיר על ביטחון ישראל.

פעולות ישראליות אלו בולטות לאור הסלמה של המתיחות האזורית, במיוחד עם האפשרות להסלמה בעימותים בין ישראל לחיזבאללה, והקשר שלהן לניסיונות המתמשכים של איראן להרחיב את תחום ההשפעה הצבאית שלה באזור.

עד כה טרם נודע מהן המטרות שהותקפו באזור טרטוס בו ישנה נוכחות רוסית כבדה.

קרדיט: בלדי ניוז  קריט לתמונות: רשתות חברתיות