הוושינגטון פוסט: ישראל החלה להוציא לפועל את תוכנית המלחמה שלה נגד חיזבאללה

“הוושינגטון פוסט” כתב ביום שלישי כי ישראל התכוננה כבר עשרות שנים למלחמה נגד חיזבאללה, וכעת עם הירידה ביכולות החמאס בעזה, ישראל החלה להוציא לפועל את תוכנית המלחמה שלה.

העיתון מצטט דוברים ישראלים שאמרו שרבים בישראל סבורים שצריכה להיות פעולה נחרצת נגד חיזבאללה.

“הצבא בונה ובונה מחדש את התוכנית כבר שנים”, אומרת מירי אסין, קצינת מודיעין לשעבר בצבא הישראלי, שלפי העיתון עודכנה על הדיונים הביטחוניים.

היא הוסיפה: “הכל מוכן כעת לשלב הפתיחה. התקיפות שפתחנו בימים האחרונים הן חלק מתרחישי מלחמה מפורטים שתוכננו בקפידה במשך שנים. חמאס עשה ב-7 באוקטובר את מה שכולם חיכו לחיזבאללה שיעשה”.

אסין ציינה כי “ראשי מערכת הביטחון של ישראל דחפו את התוכניות לפעולה כמה ימים לאחר ה-7 באוקטובר”, דיווח שאושר על ידי דיפלומט מערבי “בכיר” שדיבר בעילום שם כדי לשוחח בנושאים רגישים, לפי הוושינגטון פוסט.

מוקדם יותר ביום שלישי אמר ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו כי ישראל “תמשיך לפגוע בחיזבאללה”, וכי מי שיש לו “טיל בסלון שלו וטיל במוסך שלו – לא יהיה לו בית”.

עוצמת העימותים בין חיזבאללה לישראל הסלימה בשבוע שעבר, עם סדרת הפצצות שהשפיעו על אלפי מכשירי תקשורת ששימשו את חבריו במבצע המיוחס לישראל, שלא התייחסה רשמית לתקיפות אלו.

ביום שני קיבלו תושבי ביירות ואזורי לבנון נוספים שיחות דרך טלפונים נייחים וניידים שמקורם מישראל, שביקשו מהם להתפנות ממקום הימצאם.

התקשורת עוררה מצב של פאניקה, במיוחד מאז שהתרחשו במקביל לתקיפות ישראליות חזקות נגד דרום ומזרח לבנון, שגרמו עד כה ל-558 הרוגים, לפי משרד הבריאות הלבנוני.

ישראל וחיזבאללה מפציצים אחד את השני גבולות מאז 8 באוקטובר 2023, בהסלמה שהחלה למחרת פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה.

קרדיט : אלחורה     קרדיט לתמונות: אלג’רידה