החות’ים מרכזים כוחות מקצועיים לשיגורי טק”ק וכטבמ”ים במערב סוריה לקראת תקיפה על ישראל

התקשורת הרוסית חזרה בה מכתבה שפרסמה לפני מספר ימים, לפיה המיליציה החות’ית בתימן החלה להעביר את כוחותיה הצבאיים לסוריה דרך ירדן, כהכנה לתקיפות נגד ישראל.

סוכנות “נובוסטי” הרוסית ציטטה מקורות ביטחוניים שאמרו כי קבוצת ה”חות’ים” פרסה כוחות בגודל חטיבה שנכנסו לשטח סוריה דרך ירדן.

המקורות ציינו כי כוחות ה”חות’ים” הפרוסים בסוריה הם “המאובזרים ביותר מבחינה טכנית והמוכנים ביותר לביצוע פעולות התקפיות נגד ישראל”, וציין כי “כוחות אלו עוברים הכשרה להפעיל כלי רכב משוריינים ומתכוננים לפעול עם ארטילריה וכטב”מים”.

סוכנות “ספוטניק” הרוסית ציטטה מקור ביטחוני סורי במעבר הגבול נסיב (ג’אבר) בין סוריה לירדן שאמר: “החדשות שמסתובבות על כניסת לוחמים מקבוצת אנסאר אללה התימנית דרך המעבר שקריות לחלוטין”.

המקור אמר: “הפצת חדשות כאלה בדרך זו מוזרה ויוצאת דופן, במיוחד כשאנחנו מדברים על תנועה של המוני אדם חשודים דרך מעבר בינלאומי”.

 

הוא הוסיף: “שיטת הפצת המידע הזו מסתירה בורות במנגנונים השולטים בעבודת מעברי הגבול, כפי שקורה במעבר נסיב/ג’אבר, המלא בתנועה מסחרית ושיירות משאיות החוצות לכיוון ירדן ומדינות המפרץ, שלא לדבר על כך שהמעבר מלא גם בשיירות שעוצרות בלילה בכמויות” לסיום הליכי המעבר המורכבים בין שתי המדינות.

לגבי אפשרות הגעתם בקבוצות של לוחמים חות’ים, אמר הגורם: “גם במקרה זה, הם לא יכולים להגיע לצד הסורי של המעבר ולהיכנס לשטח סוריה, אלא דרך המעבר הירדני (ג’אבר), בלי להודיע לנו על כך מראש, וגם אם יגיעו לשטח ממשלת ירדן כדי לעבור לסוריה, לא בטוח  שהממלכה  תקבל בהכרח”.

קרדיט: ערוץ הטלגרם היוצרים AI

 

לפני מספר ימים חשף אתר “עין אל-פורת”, המתמחה בחדשות במזרח סוריה, כי 4 מפקדים בכירים של “החות’ים” הגיעו לעיר אל-בוקמאל באזור הכפר דיר א-זור, משטח עיראק דרך מעבר אל-סיכה (מעבר הגבול הרכבת הלא חוקי שבשליטת האיראנים), ב-2 באוגוסט, וכי כניסת המפקדים לשטח סוריה היה בליווי כלי רכב צבאיים השייכים למיליציה העיראקית “סייד אל-שוהדא”, המפקחת על ניהול המעבר.

האתר ציין כי ארבעת המפקדים החות’ים, המתמחים בטילי קרקע-קרקע ומל”טים, הגיעו לאחת ממפקדות משמרות המהפכה האיראניים ליד אזור אלאאף בפאתי העיר אל-בוקמאל, וקיימו פגישה עם המפקד העליון של הפלגים האיראניים בגזרת אל-בוקמאל, חאג’ עסכר, וסגנו חאג’ סג’אד, בנוכחות מפקדים מאיראן ומלבנון.

 

הערה ברקע הכתבה: אתר נציב.נט פרסם לפני זמן לא רב כי מומחי טילים והפעלת כטב”מים של החותים מתרכזים ב-2 שדות תעופה בדרום מערב המדינה, באלת’ועלה ובאלחולחולה הנמצאים עשרות קילומטרים בודדים מגבול ישראל במחוזות אלסויידא ודרעא.

קרדיט: בלדי ניוז