גנרל אמריקאי: בסיסי ארה”ב במזרח התיכון מיושנים ואינם מסוגלים להתמודד עם הטילים המתקדמים של איראן

הגנרל בדימוס קנת מקנזי , לשעבר מפקד סנקו”ם, טוען שהבסיסים של ארה”ב במזרח התיכון מיושנים ולא יכולים להגן על עצמם מפני הנשק החדיש האיראני.

 

הגנרל בדימוס קנת מקנזי, לשעבר מפקד פיקוד מרכז ארה”ב (CENTCOM), פרסם אזהרה חריפה לבסיסי צבא ארה”ב במפרץ הערבי, המצביע על כך שהם עשויים להתמודד בקרוב עם איום קטלני מיכולות הטילים המתקדמות של איראן .

המפקד לשעבר של פיקוד מרכז ארה”ב הזהיר ביום חמישי שעבר כי בסיסי ארה”ב במזרח התיכון עלולים להיפגע קשות מירי טילים איראניים.

הגנרל בדימוס קנת “פרנק” מקנזי, כיום עמית בכיר במכון היהודי לביטחון לאומי של אמריקה (JINSA), התריע בדו”ח שטען כי בסיסי ארה”ב במפרץ הפרסי הפכו פגיעים להתקפה איראנית עם התפתחות יכולות הנשק שלה.

“איראן פיתחה טילים בליסטיים, טילי שיוט ומזל”טים שמסוגלים  להתגבר על ההגנות הנוכחיות שלנו”, אמר מקנזי וציין כי ארצות הברית צריכה לחשוב מחדש על מיקום הבסיסים שלה באזור.

 

איום טילים איראני

האזהרה של מקנזי מגיעה כאשר איראן ממשיכה לשפר את יכולות הטילים שלה, הכוללות טילים בליסטיים קצרי טווח, טילים בליסטיים לטווח ארוך ומל”טים.

הגנרל הסביר כי בעוד היכולות של איראן לטווח בינוני וארוך עדיין מתפתחות, יכולתה לשגר תקיפות בקנה מידה גדול לטווח קצר עלולה להכריע את מערכות ההגנה של ארה”ב.

“האיראנים מסוגלים להביא יותר כלי נשק ללחימה ממה שאנחנו יכולים להתגונן מפניו, אפילו עם מערכות בעלות יכולת גבוהה כמו מערכת ההגנה מפני טילים הפטריוט”, ציין מקנזי.

 

עיקר הטיעון של מקנזי הוא שבסיסים ארה”ב הקיימים בקטאר, איחוד האמירויות ובחריין – שבעבר היו גורם מרתיע נגד יריבים מסוכנים – הינם כיום נקודות תורפה בשל קרבתם לאיראן. עם התקדמות יכולות הטילים של טהראן, הבסיסים הללו עלולים להפוך למטרות מרכזיות במקרה של עימות.

מקנזי הדגיש כי אסטרטגיית הבסיסים הנוכחית של צבא ארה”ב אינה ישימה עוד. הוא דחק בארצות הברית לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם בעלות ברית כמו ערב הסעודית, ירדן, עומאן ומצרים כדי להקים בסיסים רחוקים יותר בכיוון מערב. “אסטרטגיית הבסיסים שלנו מיושנת וממוקמת בצורה גרועה להתמודדות עם האיום המרכזי באזור: איראן”, אמר מקנזי.

מפקד פיקוד המרכז לשעבר הציע להרחיק את הבסיסים מערבה ככל האפשר, מחוץ להישג ידה של איראן. בסיסים אלו ישרתו שתי מטרות ולא רק יועילו לארצות הברית אלא גם ישפרו את יכולות ההגנה של המדינות המארחות.

USA vs IRAN: Who Would Win? - Military / Army Comparison

קרדיט: ערביכ דפנס     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות