התושבים בלבנון בחרדות ודיכאון

“התושבים בלבנון בחרדות ודיכאון” – כך טוענת פרופסרית לבריאות הנפש בביירות.

ד”ר ליילה פרהוד, פרופסור לבריאות הנפש באוניברסיטה האמריקאית של ביירות, מסבירה כי לבנונים רבים סובלים “מטראומות מצטברות של חרדה, מתח, הפרעת דחק פוסט-טראומטית ודיכאון” במדינה שסבלה במשך שנים רבות, שנים של סכסוכים כמו מלחמת האזרחים (1975-1990).

היא הוסיפה לסוכנות הידיעות הצרפתית, “הורים משדרים את החרדה שלהם לילדיהם כטראומות חוצות-דוריות”, ומה שקורה כעת “מחזיר טראומות קודמות לתודעה, ויש עליה משמעותית אצל האנשים שסובלים מהתקפי פאניקה קיצונים “.

 

כל יום מסביב לשעון מתקבלות אלפי שיחות בעמותת “חיבוק” לבריאות הנפש, שרובן מגיעות מבני העשרים והשלושים לחייהם, כפי שמסבירה הפסיכולוגית ומנהלת התכניות של העמותה, ליאל חמזה : “הדור המבוגר רגיל יותר למלחמה, אבל זה לא סותר שמצב הציפייה מעלה בראש גם טראומות קולקטיביות .

היא מסבירה, “אנשים רגישים יותר לכל צליל” כי הם “בדריכות”. “רמות החרדה עולות, וכך גם הפחד מהעתיד.” 

בשבועות האחרונים פנו משתמשים ברשתות החברתיות לאנשים להפסיק להדליק זיקוקים, לאחר שהשתמשו בהם שוב ושוב כדי לחגוג אירועים בתיכון או לליווי פסטיבלים בביירות, בשל החרדה שהם עוררו. קטעי וידאו שהופצו לועגים למצב, תוך שימוש בהומור כדי להפיג את המתח והחרדות .

חמזה מסבירה שלכל אדם יש דרך שונה להתמודד עם הפחד והחרדות . מצד אחד, יש את “אלה שיוצאים לחגוג , ואחרים שמנסים להתחבר יותר עם הסביבה שלהם כדי לקבל תמיכה ולהדוף את הבדידות והדאגות “.

אנשים אומרים לנו כי בכל רגע נתון הכל יכול לקרות . אנשים מבולבלים  ותוהים , אם זה מה שקרה לתושבים בעזה במשך מלחמה כל כך אינטנסיבית מה מונע ממנה להגיע לכאן?

Lebanon Ranked Second-Least Happy Country in the World — Naharnet

 

קרדיט: SWI swissinfo.ch     תרגם: מאיר בר מקבוצת נציב     קרדיט לתמונות:א-נהאר