איראן חושפת מל”ט תקיפה חדש מסוג “Shahed-136B”

ביום שבת, 21 בספטמבר, הציגה איראן במצעד צבאי את מטוס התקיפה המשודרג “שאהד 136B” ואת הטיל הבליסטי האחרון של “ג’יהאד”, כך דיווחה  סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית “IRNA”.

איראן חשפה את הפיתוחים הצבאיים האחרונים שלה, כולל גרסה משודרגת של מל”ט מתאבד Shahed-136B, במהלך מצעד צבאי אתמול, שבת, לפי התקשורת הרשמית.

חשיפת כלי הטיס הזה עולה בקנה אחד עם מתיחות אזורית גוברת והאשמות מתמשכות כי טהראן מספקת נשק לרוסיה.

ה-Shahed-136B, גרסה משופרת של מל”ט תקיפה מתאבד האיראני המכונה Shahed-136, הוצג במצעד, שציין את יום השנה לסיום מלחמת איראן-עיראק. הגרסה החדשה כוללת מספר שדרוגים משמעותיים, כולל ראש נפץ גדול יותר, טווח של 2,500 עד 4,000 קילומטרים, מנוע טורבו-סילון ויכולות חמקנות משופרות.

 

על פי ההערכות, ה-Shahed-136B הוא פיתוח של המל”ט שסופק לכוחות הרוסים לשימוש באוקראינה, אם כי טהראן ממשיכה להכחיש את ההאשמות על מתן תמיכה צבאית למוסקבה.

ממשלות המערב הביעו שוב ושוב את דאגתן לגבי תוכנית המל”טים של איראן, עם דגש מיוחד על השפעתה הפוטנציאלית על סכסוכים אזוריים, כמו המלחמה בתימן והתקפות על ישראל, ודינמיקה גיאופוליטית רחבה יותר. עם זאת, טהראן טוענת שהפיתוחים הצבאיים שלה הם הגנתיים באופיים.

ראוי לציין שב-6 בספטמבר דיווח העיתון האמריקני “וול סטריט ג’ורנל”, בציטוט מקורותיו שלו, כי ארצות הברית הזהירה את בעלות בריתה שאיראן סיפקה לרוסיה טילים בליסטיים.

כפי שדיווחה סוכנות הידיעות האוקראינית קודם לכן, רוסיה תקפה שוב את אוקראינה עם 80 מל”טים מדגם שאהד 131/136 בליל ה- 22 בספטמבר 2024.

קרדיט: ערביכ דפנס     קרדיט לתמונות: אירנ”א