להולנד נמאס מזרם הפליטים המוסלמים המציף את שטחה. מבקשת לפרוש מהסכם ההגירה של האיחוד

שרת ההגירה ההולנדית, מרז’ליין פייבר, אמרה כי הודיעה לאיחוד האירופי על רצונה של ארצה לבטל את חברותה בהסכם ההגירה התקף בכל מדינות האיחוד האירופי.

היא הוסיפה, דרך חשבון “X” הרשמי שלה , ביום רביעי, 18 בספטמבר, כי הולנד חייבת להחזיר לעצמה את השליטה על מדיניות ההגירה שלה.

הנציבות האירופית מצדה אישרה את קבלת הבקשה ההולנדית, אך ציינה כי האפשרות לפרוש מהכללים הללו “לא תהיה זמינה בקלות”, על פי מה שדווח על ידי אתר האינטרנט הגרמני ” DW “, שכן הדבר מצריך תיקון אמנות האיחוד האירופי, עניין מאוד מסובך המצריך הסכמה של כל המדינות החברות.

דוברת נציבות האו”ם הוסיפה כי הולנד, למרות הגשת בקשה זו, תישאר כפופה לעת עתה לחוקי אירופה בנושא מקלט והגירה.

לדבריה, “בהקשר זה, איננו מצפים לשינויים מיידיים בחוקי האיחוד האירופי, שיחולו על הולנד”, לפי “DW”.

צפוי כי הולנד תתמודד עם התנגדות מצד חלק מהמדינות החברות, שכן מהלך זה עשוי לפתוח פתח למדינות אחרות לשקול נקיטת צעדים דומים, שעלולים לאיים על אחדות האיחוד בנושא זה, לפי האתר הגרמני.

בנובמבר 2023, מפלגת הימין הקיצוני ההולנדית “לחופש”, בראשות חירט וילדרס, ניצחה הבחירות לפרלמנט בהולנד.

מאז, מצע הבחירות של וילדרס קרא לערוך משאל עם על יציאת הולנד מהאיחוד האירופי, עצירת המקלט ואיסור על בתי ספר איסלאמיים, מדרסות ומסגדים, למרות שהוא התחייב לא להפר את החוקים ההולנדיים או את חוקת המדינה, המעגנת את החירות. של ביטוי ודת, כך דווח ב- Associated Press .

במהלך 2023, 38,377 אנשים בני לאומים שונים הגישו בקשה למקלט בהולנד, שזהו המספר הגבוה ביותר של בקשות מקלט מאז 2015, ומספר הבקשות גדל לעומת השנה הקודמת ביותר מ-2,000 בקשות מקלט.

מספר האנשים שהגיעו להולנד באמצעות איחוד הגיע לכ-11,000 איש בשנת 2021, וירד ל-10,125 בשנה שעברה, לפי המועצה ההולנדית.

קרדיט: ענב בלדי    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות