דיווח סורי: כוחות ישראליים חדרו בשבת,לאזור קונייטרה, מלווים בטנקים, דחפורים וציוד לחפירת תעלות

כתב של רשת חדשות סורית “ענב בלדי” בדרום סוריה מסר כי הצבא הישראלי חדר לרצועת הגבול עד לעומק של עד 200 מטר בתוך שטח סוריה והחל , בעזרת דחפור, ליישר אדמות חקלאיות, לחפור תעלות ולבנות משטחי עפר כחלק מפרוייקט כביש “סופה 53”.

הכתב הוסיף כי ישראל הביאה דחפורים וציוד כבד בליווי טנק מרכבה וכוח חיפוי וכוחות עבודה, המורכב ממספר חיילים, ופועלים לחפירת תעלות, וכי הציוד נכנס שוב ושוב ופועל מהבוקר עד ערב לפני החזרה לשטח ישראל.

הכתב ציין כי כיום פועל ציוד ישראלי ממערב לכפר ג’ובטא אל-ח’שב ומתחת לאחת מעמדות התצפית הישראליות באזור שחר, שם פועלות יחד ארבע מכונות לחפירת תעלות.

בכל קילומטר בערך, צוות הפועלים מקים נקודת תצפית מבוצרת בגלי עפר בגובה של כחמישה מטרים.

ישראל אינה מתייחסת באופן רשמי לסוג זה של תנועה בסוריה, והתקשורת הרשמית בסוריה אינה מכריזה על כניסת יחידות ישראליות לשטחה.

Peacekeeping Mission leaves for Syria | Ratopati | No.1 Nepali News Portal

קרדיט: האו”ם

 

בשנת 1974, בפיקוח כוח האו”ם המכונה UNDOF, ארה”ב וברית המועצות, הושג הסכם בין הצד הישראלי והסורי למתוח קו התנתקות בין שני הצדדים סביב כפר ג’ובטא אל-חשב במחוז קוניטרה בגולן הסורי מערבית לדמשק,ובסמוך לגבול ישראל.

באמצע 2022, ישראל חדרה לשטחי סוריה מזרחה, עברה את קו UNDOF, ובנתה כביש בשם “סופה 53”, החותך את שטחי סוריה באזורים מסוימים לעומק של עד שני קילומטרים, כך מדווח כתב אתר החדשות “ענב בלדי” וכפי שדווח בתקשורת הישראלית .

התנועות הצבאיות הישראליות התרחשו במקביל לתקיפות חוזרות ונשנות סמוך לגבול ישראל-סורי.

מתחילת השנה גבר קצב הפעולות הצבאיות בגבול דרום סוריה בצמוד לגולן הישראלי, כאשר ישראל הכריזה על שורה של פעולות ביטחוניות במהלכן תפסה מבריחי סמים וסיכלה מספר ניסיונות הסתננות לשטחיה על ידי אנשים שלדבריה קשורים לאיראן.

במהלך הסתננויות קודמות, עצרו כוחות ישראליים אזרחים סורים מאותם אזורים, שאמורים להיות בשליטת ממשלת סוריה, בין קו UNDOF משנת 1974 לכביש “סופה 53”.

הערה של קצין תאום לכוחות האו”ם במיל. ס.כ. : “חשוב להדגיש כי ישראל לא חוצה את קו הגבול, או “קו אלפא”, אלא את הגדר. אין חדירה לתוך שטח סוריה, או מזרחית לקו אלפא.”

Israel constructs “Sufa 53” road inside Syrian territory: reporter - Enab  Baladi

קרדיט: ענב בלדי  תרגם: מאיר בר מקבוצת נציב