אל ערביה: ישראל פרצה לשרת התקשורת של חיזבאללה לפני ששלחה את קוד ההפצצה

מקורות: המוסד הטמין חומר נפץ בביפרים שקשה לזהות בסריקה…וסוללות מכשיר הקשר עורבבו עם חומר נפץ

 

מקור לבנוני חשף בפני רשת אל-ערביה כי ישראל הצליחה לפרוץ את שרת התקשורת של חיזבאללה לפני שליחת קוד הפיצוץ למכשירי התקשורת האלחוטיים. הוול סטריט ג’ורנל מסר כי חיזבאללה חוקר את נוכחותם של סוכני המוסד בתוך הארגון לאחר פיצוצי מכשירי הרדיו.

במקביל, גורם ביטחוני לבנוני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי המוסד שתל לוח בתוך מכשירי הביפר המכיל חומר נפץ שמקבל קוד שקשה מאוד לזהות בכל אמצעי, אפילו באמצעות  סורק. הוא הוסיף כי המכשירים שונו “בשלב הייצור” על ידי שירות הביון הישראלי.

הגורם הביטחוני הלבנוני מסר כי במכשירי התקשורת החדשים הוחבאו עד שלושה גרם של חומרי נפץ וחיזבאללה לא גילתה אותם במשך מספר חודשים .

גורם לבנוני המכיר את מרכיבי מכשירי הקשר ששימשו את חיזבאללה, שהתפוצץ השבוע, אמר גם כי הסוללות של המכשירים הללו היו מעורבות בחומר נפיץ מאוד המכונה PETN.

הגורם הסביר כי השיטה שבה הוטמע חומר הנפץ בסוללה הייתה מורכבת ומקשה על הגילוי. לפי סוכנות הידיעות רויטרס, חיזבאללה בוחן זימוניות בשדות תעופה מאז 2022 כדי לוודא שהם לא נפרצו, והיה לו ביטחון מלא שהביפרים בטוחים.

אך לפני ביצוע ההפצצה חשף מקור מודיעין אמריקאי לחדשות ABC כי ישראל תכננה את מבצע “הביפר המתפוצץ” במשך כ-15 שנה.

הוא הוסיף כי התוכנית הישראלית כללה חברות מזויפות, שלא כולן ידעו עבור מי הן עובדות, והוסיף כי התוכנית הישראלית כללה חברות מזויפות וחזית של קציני מודיעין ישראלים להרכבת זימוניות, וציין כי חלק מאלה שהשתתפו בעבודה לא הבינו על מה הם באמת עובדים.

המתיחות עלתה באזור בעקבות גל פיצוצים שהופעלו ככל הנראה מרחוק בלבנון וכוונו למכשירי קשר השייכים לקבוצת חיזבאללה הלבנונית ביום שלישי ורביעי. בהתקפות נהרגו לפחות 37 בני אדם – בהם שני ילדים – וכ-3,000 נפצעו.

קרדיט: רשתות חברתיות