גם בסוריה חוששים ממכשירי קשר ממולכדים. הנשיא אסד הוציא פקודות לעבור לקשר קווי!

מקורות תקשורת מקומיים אמרו כי משטר אסד נקט באמצעים כדי לאלץ את אנשיו להשתמש בקווי תקשורת קוויים במקום קווי תקשורת אלחוטיים, לאחר שפוצצו מכשירי תקשורת של חיזבאללה בלבנון ובסוריה.

האתר החדשות “סאוט אל-עאסימה” (קול הבירה) ציטט מקורות שאמרו כי אסד הוציא חוזר לכל זרועות הביטחון והצבא  לכבות מכשירים אלחוטיים, לנתק מרכזי תקשורת מרכזיים ולהשתמש בקווי תקשורת קוויים.

ביום חמישי, 19 בספטמבר, כתב שר האספקה ​​והתקשורת לשעבר של משטר אסד, עמר סאלם, פוסט על פיצוץ מכשירי תקשורת, וקבע כי “מה שקרה הוא לא פריצה ביטחונית ולא פריצת דרך טכנית. “.

 

הוא קבע כי “פיצוץ של סוללת ביפר, טלפון סלולרי או מכשיר רדיו הוא כמו שריפה שפוגעת רק מקומית”.

“הפריצה הביטחונית שהתרחשה היא בגידה ברורה של מי שסיפק את המכשירים הללו ואי פתיחה ובחינה של ציוד שלהם לפני השימוש בהם לחיפוש חבלות כלשהן בתוכם, מה שעושים תמיד בסוריה”.

הוא המשיך ש”מה שקרה לא היה ניצחון טכנולוגי, שכן החבלות הללו, קטנות או גדולות, אינן דורשות ביפר, סוללת ליתיום או טלפון חכם, וניתן לשתול אותן במכונית, במכונת כביסה, בטלפון קווי. , או לוקר ששמים ביעד ממוקד.

 

הוא המשיך ש”הפשע הוא בגידה, והבגידה מתקצרת על ידי הקלת נטיעת מכשירים או חשיפת הכיוון שאליו הולכים המכשירים, אז בחר את הסובבים אותך, כי מי שמבצע את הדקירה צריך להיות קרוב ואמין”.

מקורות אישרו כי מיליציות של חיזבאללה הודיעו לכל חבריו בלבנון ובסוריה לנטוש לאלתר את המכשירים הללו, כולל Pager, הנחשב לביפר, הנפוץ בשורות המיליציות האיראניות.

מקורות בעיתונות מצביעים על כך שחדירת ישראל למאות מכשירי רדיו של חיזבאללה והפעלתם לא הוגבלו לאזורי לבנון, אלא עברו את הגבול והגיעו לסוריה, וכמה מקרים נרשמו בדמשק, בקוניטרה, בחאלב, באזור המזרחי של אידליב, מקומות שבהם פרוסות מיליציות איראניות באזור המזרחי של דיר א-זור.

תמונה

קרדיט: אלג’נוביה    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות