אוקראינה: השמדנו טילים בליסטיים צפון קוריאנים שאך הגיעו לרוסיה ועוד מאות אחרים

הפיצוץ השמיד מאות טילים שאך הגיעו מצפון קוריאה, טילי S-300, S-400, איסקנדר וטילים בליסטיים, וגרם לרעידת אדמה בעוצמה של 2.8.

 

מתקפת מזל”ט אוקראינית ששוגרה במהלך הלילה הצליחה להשמיד מחסן תחמושת באזור טבר, כ-250 מייל (400 ק”מ) מערבית למוסקבה, כך אמר גורם בשירות הביטחון האוקראיני ל-CNN ביום רביעי.

המקור אמר כי מל”טים אוקראינים תקפו את המחסן המנוהל על ידי משרד ההגנה הרוסי בטורופץ, אשר אחסן מערכות טילים טקטיים של איסקנדר, מערכות טילים טקטיים טוצ’קה-U, פצצות אוויריות מונחות ותחמושת ארטילרית.

מהממשלה האזורית נמסר כי שריפות גדולות פרצו מהריסות המל”טים שהופלו ע”י מערכות ההגנה האווירית המקומית, מה שגרם למושל איגור רודינה להורות על פינוי חלקי של האזור בשעות הבוקר המוקדמות של יום רביעי.

 

סרטונים שהסתובבו ברשתות החברתיות, ואומתו על ידי CNN, הראו פיצוצים עזים ושריפות במספר מבנים במתחם המחסנים.

הממשלה המקומית אמרה בפוסט בערוץ הטלגרם הרשמי שלה כי רודינהה פרסמה קריאת פינוי כדי ששירותי החירום במקום יוכלו לפעול באופן מלא כדי לשלוט בשריפות.

המקור הביטחוני האוקראיני אמר ל-CNN כי התקפות מסוג זה משמשות “באופן שיטתי” כדי לצמצם את מלאי הטילים הרוסיים, והוסיף כי תוכניות לשיגור התקפות נוספות על מתקנים צבאיים רוסים “דומים” “בדרך”.

סוכנות הידיעות הצרפתית ציטטה מקור ביטחוני אוקראיני שאמר כי מל”טים אוקראינים פגעו במתקן איחסון טילים וארטילריה בטבר, וגרמו לפיצוץ חזק ולשריפה מאסיבית.

 

“המחסן הכיל טילים למשגרי טילים טקטיים של איסקנדר, מערכות טילים טקטיות טוצ’קה-U, פצצות אוויריות מונחות ותחמושת ארטילרית”. לאחר תקיפה של המל”ט האוקראיני, החל פיצוץ חזק מאוד”.

איגור רודיניה, מושל אזור טבר, דיווח באמצעות ערוץ ההודעות טלגרם כי הכבאים מנסים להשתלט על האש. עם זאת, הוא לא אמר מה בוער.

בינתיים, סרטונים ותמונות לא מאומתים שמסתובבים ברשתות החברתיות מתארים כדור אש אדיר מתרומם לשמי הלילה, מלווה בפיצוצים עזים המהדהדים מעל אגם באזור צפונית מערבית למוסקבה, סמוך לגבול בלארוס.

 

על פי דיווח של סוכנות הידיעות הממלכתית RIA בשנת 2018, רוסיה בנתה ארסנל לאחסון טילים, תחמושת וחומרי נפץ בטורופץ, עיירה בת 1,000 שנה עם אוכלוסייה של קצת יותר מ-11,000 איש.

לפי העיתון הממשלתי הרשמי של רוסיה, Rossiyskaya Gazeta, הארסנל נבנה ב-2015 בעלות של 3.6 מיליארד רובל (39 מיליון דולר) ונאמר שהוא מצויד בתאים מקוררים ומחוממים, תחנות חשמל, מתקני עיבוד, מיכלי אחסון מים ודלק, ויותר ממאה בריכות שריפה.

סגן שר ההגנה דאז דמיטרי בולגקוב הוסיף ל-RIA כי הארסנל הפך למבצעי בשנת 2018. הוא גם אמר שהוא מצויד במתקני אחסון בטון לאחסון טילים, תחמושת וחומרי נפץ בתנאים מתאימים.

בשנת 2018, בולגקוב אמר לסוכנות הידיעות של הצבא הרוסי “זבזדה” כי הטונז’ המלא של כל מתקן אחסון בארסנל היה 240 טון. בארסנל יש גם מתקנים להכיל עד 200 חיילים, נכתב בדו”ח RIA.

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות