מלחמת ההיי טק הראשונה

אתמול ושלשום ראינו בשידור חי את היעילות והעוצמה של הטכנולוגיה של העידן הזה.

אלפי אנשי טרור של החיזבאללה ושל ארגונים אחרים נוטרלו ע”י אות אלחוטי (סיגנל אלקטרומגנטי) כל זאת בתוך שניות ספורות.

לא משנה היכן הם היו, חלקם במפקדה בביירות? אולי בצידון? אולי בדמשק? בכל מקום אחר במרחב במרחק אלפי ק”מ זה מזה, גם בעיראק.

הם נוטרלו, חלקם נוטרלו סופית, רבים נהרגו או נפצעו קשה ברמה כזו שלא יהיו מסוכנים יותר.

המסקנה, אנחנו וזה הליך עולמי (אנחנו אולי היום הראשונים אך לא האחרונים) מצויים כעת בעידן חדש ומסוכן.

עידן שמשנה את דרך המלחמה המקובלת וכדאי לאחראים על המו”פ הבטחוני כאן ובעולם ללמוד את התחום ולהתארגן מהר על יכולות הגנתיות והתקפיות בתחום הזה.

ההתפוצצות המאורגנת ובאותו הזמן, התפוצצות של אלפי ביפרים ומאות מכשירי קשר קטנים אחרים מהווה הוכחה חסרת תקדים לעוצמת הטכנולוגיה של העת הזו.

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות

 

היה כאן תחכום של המתכננים, יכולות המצויינות של גורמי המו”פ והמבצעים אבל, ובנוסף, וזה העיקר, היתה כאן הוכחה חד משמעית ליכולות הטכנולוגיות, יכולות שמהוות כעת מכפיל כוח בעוצמות דימיוניות, יכולות העומדות כעת לרשות הצבאות המתקדמים וגם לרשות ארגוני הביון וגם, לצערי, לרשות ארגוני הטרור.

דוגמא אחת מרבות : כל אמצעי תיקשורת אלחוטי או קווי יכול להיות פצצה.

המצב הנוכחי והעתידי הוא ברור.

 

כל העולם, כל אדם, עסק, ארגון בחברה המודרנית, משתמש כל יום, משתמש כל היום בסמארטפונים, בטלפונים ניידים פשוטים, בטאבלטים ובמחשבים ניידים ונייחים ועוד.

בכל מיתקן טכנולוגי כגון: מכונית, מטוס, אוטובוס, רכבת, ספינה, מקרר, טלוויזיה, מעבד מזון, מזגן אוויר, מכונה תעשייתית ועוד ועוד משתמשים בכרטיסים אלקטרוניים.

ניתן לשתול בהם חומר נפץ שלעיתים מוסלק ככרטיס אלקטרוני או כזיכרון, ולפוצץ את מי שרוצים לפוצץ בעיתוי כפי שיוחלט עליו ע”י מפעיל מרוחק או גם ע”י תוכנת AI.

ניתן גם לחבר את המכשיר למצלמה ולפוצץ רק מטרה מוגדרת.

תמונה

 

חברים, זה עידן אחר וצריך שהאחראים על הביטחון ועל התעופה האזרחית יבינו את המשמעות ההגנתית וההתקפית של המצב הזה ויפעלו כעת בנוהל חירום.

הנסיון עם המימסדים הבטחוניים, בהערכות בתחום הכטב”מים הקטנים והאישיים (fpv), אמצעים שכמעט ואין הגנה מהם, אינו טוב.

אין מענה טוב לסיכון מהכטב”מים.

קרדיט: האנליסט אלי בר און – מתמחה בכלכלה, טכנולוגיה של אמל”ח כטילים מדויקים ולייזרים רבי עוצמה, ראש צוות הגנה אקטיבית ואש מנגד של המכון לטרור של אוניברסיטת רייכמן ובחקר ביצועים.      קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות