עוד ועוד מערכות נשק ברחבי העולם מתוצרת רוסית מושבתות עקב מחסור חריף בחלקי חילוף. והלקח ?

כאשר רוסיה פלשה לאוקראינה בתחילת שנת 2022 הטילו עליה מדינות המערב סנקציות חריפות במסגרתם נאסר למכור לרוסיה מוצרי טכנולוגיה מתקדמת.

רוסיה שהבינה מיד את ההשלכות של צעד זה החלה במסע רכש חובק עולם בשיטה האיראנית , לאמור , הקמת חברות קש ברחבי העולם הקונים מוצרים מכל הבא ליד ובכל מחיר עבור מוצרי התעשיה הצבאית שלה.

המערב, שלמד כבר את ה”פטנט” האיראני, הנכלולי והלא חכם , אם כי מידי פעם גם יעיל , דאגה לסגור פינות ולגרום לתעשייה הרוסית ” לגווע ברעב” לחלקי חילוף ולמוצרי בסיס לייצור מוצרים נוספים ו-או חדשים.

כיום , למעלה משנתיים לאחר הפלישה ולאחר תחילת הסנקציות , מתחילים לראות את התוצאות בשטח .

 

התעשיה הצבאית הרוסית משותקת כמעט לחלוטין והיא כיום מתרכזת אך ורק בייצור מערכות נשק הדרושים למלחמה באוקראינה. כל שווקי הייצוא, נזנחו כמעט לחלוטין והתוצאות לא איחרו לבוא. 

אמנם , מדינות לא ששות לפרסם את הצרות שלהם , אך עוד ועוד מערכות נשק מתקדמות שנקנו מרוסיה , כמו מטוסים , כלי שייט , טילים , מערכות הגנ”א ועוד מתקלקלות ורוסיה, על אף התחייבויותיה לספק חלפים , לא מצליחה לעמוד במשימה והתוצאות לא מאחרות לבוא. 

עוד ועוד מערכות צבאיות קיריטיות נעצרות ומושבתות.

ממשלת פרו הודיעה כי חיל האוויר שלה, המבוסס על מטוסי הקרב מדגם מיג 29 מושבת לחלוטין עקב אי יכולתה של רוסיה לספק לה חלקי חילוף הדרושים להפעלה תקינה של צי מטוסי הקרב.

ברור שיש עוד דוגמאות כאלו ברחבי העולם אך המדינות חוששות לחשוף זאת.

 

אז מה הלקח ?    ללא ספק המדינות ברחבי העולם השוקלים בימים אלו לרכוש מערכות נשק מתקדמות מרוסיה עצרו את החלטותיהם בנידון כי לא ברור עם בעתיד הם יקבלו חלקי חילוף   מה עוד שסיום המלחמה באוקראינה עדין לא נראה באופק ויחד איתה הפסקת הסנקציות על רוסיה שיאפשרו לה לייצר מחדש חלקי חילוף למוצריה.

מיג 29:

פולין מחליטה לשלוח לאוקראינה מטוסי מיג-29 מעודכנים בטכנולוגיה אמריקאית

קרדיט לתמונה: משרד ההגנה הרוסי