כוחות מיוחדים אוקראינים תקפו עמדה רוסית בצפון סוריה

 ב-15 בספטמבר פתחו כוחות מיוחדים אוקראינים, מכוחות “חימיק” של מינהלת המודיעין הראשית ,במתקפה על מתקן צבאי רוסי בפאתי הדרום-מזרחיים של חלב שבצפון סוריה.

לפי מקורות מערביים, במהלך התקיפה נשמע פיצוץ חזק ואחריו פיצוצי משנה שגרמו לנזק חמור למתקן הסורי.

אוקראינה הגבירה את המאמצים לספק נשק ואימונים למיליציות החמושות התוקפות את הכוחות הרוסים, ולצד טורקיה, פרסה במשך מספר חודשים כוחות מיוחדים בצפון מערב סוריה במיוחד כדי לתמוך בקבוצות חמושות הממוקמות שם.

המתקפה האוקראינית מגיעה כחלק ממגמה רחבה יותר של כוחות אוקראינים  לתקוף כוחות רוסיים בחו”ל, ובעקבות מתקפה נוספת על כוחות וגנר הרוסיים וכוחות ממשלת מאלי ב-26 ביולי במאלי , שם קיבלו מיליציות מקומיות תמיכה אוקראינית משמעותית.

המתקפה האוקראינית מגיעה  ימים ספורים לאחר מתקפה של כוחות מיוחדים ישראלים, שלפי הדיווחים השמידה בסיס איראני גם בסוריה , כאשר רוסיה ואיראן בין השחקנים העיקריים שקיימו נוכחות צבאית במדינה.

רוסיה החלה לפרוס כוחות צבאיים גדולים בסוריה מאז סוף 2015. התערבות צבאית זו הייתה בהזמנת ממשלת סוריה, ורוסיה החלה לבצע תקיפות אוויר אינטנסיביות מאז ספטמבר 2015. מטרת התערבות זו הייתה לתמוך במשטר הסורי בהתמודדות עם אופוזיציה חמושה, כמו גם לבחון נשק רוסי ולאמן צוותים צבאיים בתנאי לחימה אמיתיים.

قوات خاصة أوكرانية تشارك في قتال عنيف جنوب شرق البلاد

קרדיט: ערביכ דפנס      קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות – אלגזירה