דיבור מדאיג! דעה

1.יש דיבור מדאיג שמתרוצץ בימים אלה בקרב יודעי דבר בתחומי הביטחון והמדיניות, לפיו, באיחור של שנה, נתניהו סופסוף מבין שאין מנוס מכניסה לעימות אמיתי עם חזבאללה, אבל כדרכו חותר למבצע קטן ונקודתי.

‏2. בכך הוא בעצם יעשה את הדבר האהוב עליו: חצי עבודה, ואפילו פחות מזה.

‏3. מבחינתו זה יהיה, כמו כל הסבבים הארורים שניהל בעזה: עוד מבצע יח”צני שלא באמת יערער את קיומו של האויב. העיקר זה שבסוף הוא יוכל לפזר בקולו העמוק הכרזות שאינן מחוברות למציאות.

‏4. ואם זה חלילה מה שיקרה, נתניהו ישאיר לנו גם בחזית הצפון את מורשתו כפי שבאה לידי ביטוי בדרום, באיראן, ואפילו ביו”ש: אויב דתי אידיאולוגי שצועק בכל כוחו שכוונתו היא השמדתנו, אותו אויב נמצא בתהליך מתמיד של התחמשות והעמקת המיומנות, והמדיניות של מנהיג ישראל היא להתחבא מתחת לשמיכה ולספר לעצמנו סיפורים.

‏5. הרי מומחיותו הגדולה ביותר היא לטאטא את כל הבעיות מתחת לשטיח, להתאפר, ואז לעמוד על השטיח ולהכריז בקול בטוח שניצחנו.

‏6. אבל אנחנו, עם ישראל, אם יש דבר אחד חשוב שעלינו ללמוד מהשבעה באוקטובר, (חוצמזה שנתניהו לא כשיר לנהל חנות מכולת) זה שאין חצי עבודה. אין חצי הריון. אין לנו את הפריבילגיה להכיל הנהגה שאין לה מעוף ותעוזה.

‏7. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את המשך פריחתה של הבינוניות, את ההיגררות והיעדר היוזמה, את ההמתנה האינסופית שמשהו חיצוני יקרה מעצמו: אולי הפריץ ימות, אולי טראמפ ייבחר.

‏8. אם אויב מצויד, שמצהיר שבכוונתו לפגוע בנו, יושב במרחק של עשרות מטרים מיישובינו, זה יקרה, בזמן ובמקום שהכי מתאימים לו, ובאופן טבעי, הכי פחות מתאימים לנו.

‏9. לכן אי אפשר להמשיך עם ההנהגה הזאת. אי אפשר.

‏10. לעם ישראל שמתמודד בגבורה עם השנה הכי קשה בתולדותיו מאז השואה מגיעה מנהיגות שמביטה במציאות נכוחה, חותרת לשינויי עומק ואומרת לנו את האמת.

‏מגיע לנו הרבה הרבה יותר.

קרדיט: עמיחי אתאלי      קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם היוצרים AI