חוסלה מפקדת גדוד נשים איראניות שפעלה במזרח סוריה. הסיפור מאחורי!

חיסולה של “אום זינב אל-עיראקיה” מהווה נקודת מפנה בזירת הביטחונית של המיליציות האיראניות בדיר א-זור, שכן היא נחשבה לאחת המפקדות המשפיעות ביותר בגדוד הנשים המזוהה ישירות עם משמרות המהפכה האיראנים. רוקאיה קאזם אל-סודאני, המכונה “אום זינב”, נולדה בנג’ף ב-1987. היא מילאה תפקיד מרכזי בביצוע משימות ביטחוניות וצבאיות רבות עבור איראן, במיוחד בסוריה ובעיראק.

בפיקודה על גדוד הנשים אלזהראא – الزهراء  וניהול מרכז הנשים בדיר א-זור, הייתה אום זינב אחראית למשימות שונות שכללו ריגול, איסוף מידע והתנקשויות, בנוסף לסחר בסמים. משימות אלו מצביעות על החשיבות האסטרטגית שהייתה לגדוד הנשים בהשגת המטרות האיראניות באזור.

למרות השפעתה החזקה, אום זינב נמצאה הרוגה עם כדור בראש בביתה באזור ג’ורה ב-5 באוגוסט 2024. האירוע גרם לאזעקה ביטחונית נרחבת בשורות משמרות המהפכה האיראנים, שביקש לאסוף ראיות ממצלמות מעקב מסביב לביתה כדי לזהות את המתנקש, אבל אפילו עכשיו זהות הרוצח נותרה עלומה.

 

חשיבותו האסטרטגית של גדוד הנשים של משמרות המהפכה התבררה בעקבות הרצח, במיוחד מאחר שהגדוד היה נתון לתקיפות קודמות, בהן חיסול מהנדס איראני ושריפת מסמכים סודיים בבית שהיה שייך לו. התקפות רצופות אלו מצביעות על נוכחות של ישות המסוגלת לחדור לאמצעי הביטחון של המיליציות האיראניות, מה שהגביר את האתגרים הביטחוניים העומדים בפני כוחות אלו.

לאור התפתחויות אלו, גדוד הנשים נמצא כרגע במצב של תוהו ובוהו, במיוחד לאחר שליליאן סעיד טאטן, אחת המפקדות הבכירות, נעלמה בנסיבות מסתוריות לאחר שהוטלה עליה משימה על ידי אום זינב. ההיעלמות הגבירה את החרדה והבלבול בקרב שורות חיילות הגדוד, מה שהוביל להפסקה זמנית של פעילותו.

נראה כי אירועים אלו מהווים אתגר גדול לנוכחות האיראנית בדיר א-זור, מה שמעלה שאלות לגבי עתידו של גדוד הנשים ויכולתו להמשיך ליישם את סדר היום של איראן לאור האיומים ההולכים ומחריפים.

اغتيالات تضرب الكتيبة النسائية الإيرانية في سوريا.. من هي القيادية "أم زينب"؟

קרדיט: בלדי ניוז     קרדיט לתמונות: סוריה טי וי