חיה (“גרביה”) רוסית עם מנוע סיני- מל”ט התקיפה הרוסי החדש

עם העלייה במתח בין רוסיה לאוקראינה והסתמכות המלחמה על מספר אמצעים צבאיים וטכניים, גדל הצורך של מוסקבה במל”טים תוקפים כדי להשיג את מטרותיה ולהטות את מאזני המלחמה לטובתה.

בהקשר זה, שני מקורות מסוכנות ביון אירופית, ומסמכים שראו ברויטרס, חשפו כי רוסיה החלה לייצר בשנה שעברה מל”ט חדש לתקיפה ארוכת טווח בשם Garpiya-A1 עליו מותקנים מנועים וחלקים סיניים, שהם כלי טייס בהם השתמשה במלחמה נגד אוקראינה.

המידע גם הצביע על כך ש-IAMZ Kobol, חברה בת של יצרנית הנשק הרוסית בבעלות המדינה אלמז-אנטי, ייצרה יותר מ-2,500 כטב”מי “גרביה” בין יולי 2023 ליולי 2024.

בין המסמכים היו חוזה ייצור של המל”ט החדש, התכתבויות של החברה בנוגע לתהליכי ייצור ומסמכים פיננסיים.

אמנם לא היו דיווחים קודמים על מל”ט רוסי חדש עם טכנולוגיה סינית. לא IMZ Cobol ולא אלמז-אנטי הגיבו לבקשות להגיב.

שני המקורות אמרו כי “גרביה” שימש נגד מטרות צבאיות ואזרחיות באוקראינה, וגרם נזק לתשתיות קריטיות וכן לנפגעים אזרחיים וצבאיים.

קרדיט: רשתות חברתיות

מפלצת מהמיתוס היווני

“גרפביה” היא המקבילה הרוסית למילה הארפי, שהיא שמה של מפלצת מהמיתולוגיה היוונית שחציה העליון מעוצב כמו אישה בעלת שתי כנפיים ולחצי התחתון יש טפרים כמו עופות דורסים.

בנוסף, שני המקורות חשפו לרויטרס מה שלדבריהם הוא תמונות מאוקראינה של הריסות מל”ט הגרביה, מבלי לספק פרטים נוספים. רויטרס השיגה מידע כדי לתמוך במסקנה זו, אך לא הצליחה לאמת את התמונות באופן עצמאי.

שני המקורות ביקשו שלא לחשוף את זהותם או את המכשיר איתו הם עובדים בשל רגישות המידע. כמו כן, הם ביקשו להסתיר כמה פרטים, כמו תאריכי המסמכים.

هاربي (أسطورة) - ويكيبيديا

קרדיט: ויקיפדיה

תלות בסין

סמואל בנדט, מומחה במרכז החדש לביטחון אמריקאי, מרכז מחקר שיושב בוושינגטון, הסביר לרויטרס כי “גרביה”, אם מה שדווח על כך יאושר, יהווה שינוי בהסתמכותה של רוסיה על ידע איראני עבור מל”טים ארוכי טווח.

“אם זה יקרה, זה עשוי להצביע על כך שרוסיה יכולה כעת להסתמך יותר על הייצור המקומי, ובוודאי גם על סין, במיוחד מכיוון ששני הצדדים במלחמה זו מסתמכים על רכיבים סיניים רבים לייצור כטב”מים”, אמר.

ראוי לציין כי נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר במאי אשתקד כי איראן, שלא הגיבה על הכלול בדו”ח זה, סיפקה לרוסיה יותר מאלף מל”טים תוקפים מדגם שאהד, מאז תחילת הפלישה, בפברואר 2022.

מרוקן את מלאי טילי הנ”מ של אוקראינה

הם שימשו להתיש את ההגנה האווירית האוקראינית ולתקוף תשתיות הרחק מקווי החזית. איראן הכחישה שוב ושוב ששלחה מל”טים לרוסיה לשימוש באוקראינה.

בעוד שמשרד ההגנה הרוסי לא הגיב לבקשת תגובה על מה שנכלל בדו”ח זה. משרד החוץ הסיני אמר לרויטרס כי בייג’ין מפקחת בקפדנות על ייצוא חומרים בעלי שימושים צבאיים פוטנציאליים, כולל מל”טים.

“בהתייחס למשבר האוקראיני, סין תמיד מחויבת לתמוך בשיחות שלום ובהסדר מדיני”, נכתב בהצהרה. הוא הוסיף כי אין הגבלות בינלאומיות על הסחר של סין עם רוסיה.

آخر تطورات العملية العسكرية الروسية في أوكرانيا /04.04.2024/ - صحيفة المرصد  الليبية

קרדיט: אלערביה    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות