“מפקד יחידת המודיעין 8200 הודיע ​​לרמטכ”ל על התפטרותו”

כלי תקשורת בישראל דיווחו כי “מפקד יחידת המודיעין 8200, תת אלוף יוסי שראל, הודיע ​​לרמטכ”ל הישראלי הרצי הלוי על התפטרותו מתפקידו”, כך דיווחה רשת “אל ג’זירה”.

 

מתוך מכתב הפרישה:

״כשלנו כולנו כמערכת מודיעינית ומבצעית ביכולת לחבר בין הנקודות כדי לראות את התמונה ולהיערך למול האיום. באופן אישי – כשלתי בכך שלא הבנתי די הצורך, ולכן גם לא שיקפתי די הצורך, שבמציאות הייחודית בגבול עזה אנחנו כמערכת מחויבים לניהול סיכונים אחר. במציאות שבה יש הלכה למעשה שתי דיוויזיות קומנדו של נוחבה בגבול עזה, במרחק דקות בודדות מיישובים ישראליים, לא ניתן להסתמך על מרחב התרעה סיגינטי. האחריות על חלקה של 8200 מוטלת כולה עליי. אני מבקש סליחה עמוקה. אני מרכין ראש״.

קרדיט: ויקיפדיה

 

ב-1 בספטמבר, ציין אתר וואלה, “כ-11 חודשים לאחר פרוץ המלחמה, אגף המודיעין – שסווג כאחד הגורמים המרכזיים לכישלון ב-7 באוקטובר האחרון – יהיה עד למהפכה נוספת” וכי מסתמן כי מפקד יחידה 8200, יחידת איסוף המידע הגדולה בצבא ישראל, תא”ל יוסי שראל, מתכוון להודיע ​​על סיום תפקידו בשבועות הקרובים”.

ב-25 באוגוסט הודיע ​​מזכ”ל חיזבאללה, חסן נסראללה, כי “היעד הצבאי הספציפי במבצע “יום ארבעין” היה בסיס המודיעין הצבאי  של אמ”ן ומפקדת יחידה 8200 בגלילות, ומטרה נוספת, בסיס ההגנה האווירית בעין שמיה”, וציין כי “הנתונים שלנו מאשרים שמספר לא מבוטל של מל”טים הגיעו לשתי המטרות הללו, אבל האויב שותק, אבל בימים הבאים נגלה את האמת על מה שקרה שם.”

קרדיט: אלג’נוביה    קרדיט לתמונות: ויקיפדיה