“המלחמה בחיזבאללה תהיה הרסנית מאוד לישראל אך נהיה חייבים ליזום אותה בעיתוי המתאים לנו”

שיתוף הפעולה של חיזבאללה עם מדינות כמו איראן וצפון קוריאה הפך אותו מזמן לאיום גדול על ישראל. אבל כוחו הגובר בתוך לבנון העביר אותו לראש הרשימה בכל הנוגע לאיומים הביטחוניים הישראליים, כך מעריך האלוף לשעבר בצה”ל יעקב עמידרור.

“הממשלה של לבנון חלשה מאוד להתעמת עם חיזבאללה”, אמר עמידרור לרשת האמריקאית “פוקס ניוז דיגיטל”, “כל מה שחשוב נקבע על ידי חיזבאללה, לא הממשלה”.

“זו תהיה מלחמה הרסנית מאוד עבורנו ועבור לבנון”.

עמידרור, עמית של כבוד במכון היהודי האמריקני לביטחון לאומי לאחר ששימש בעבר כיועץ לביטחון לאומי של ישראל לראש הממשלה ובעל וותק של 36 שנות שרות בצבא ההגנה לישראל, אמר לפוקס ניוז דיגיטל כי הוא מאמין שישראל צריכה לנקוט פעולה יזומה בכל הנוגע ללחימה בחיזבאללה.

“עלינו להתחיל במלחמה נגד חיזבאללה”, אמר, וציין כי עיתוי הפתיחה הוא המשתנה המרכזי שיש לקבוע. האלוף בדימוס אמר: “זו תהיה משימה הרסנית מאוד עבורנו ועבור לבנון , יש לזכור שלפחות 50% מהטילים שלהם הוחבאו בתוך אזורים מאוכלסים”.

עמידרור המשיך ואמר, לפי רשת אלערביה: “האבדות תהינה עצומות. המלחמה תהיה הרסנית עבורנו ועבורם בגלל שהלחימה בארגוני המחבלים הללו מהווה בעיה גדולה, כי הם נלחמים מתוך האוכלוסייה שלהם ובמקביל היעדים שלהם הם האוכלוסייה האזרחית הישראלית”. הוא הוסיף: “כאשר נלחמים במטרות בין אזרחים, הלחימה במלחמה כזו הופכת מסובכת מאוד”.

קרדיט: אלערביה    קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם היוצרים AI