הקונספציות הכושלות של הרמטכ”ל בצפון. דעה! ותגובה על הדעה

הרמטכ”ל נכשל כליל בלבנון. במשך כמעט שנה החיזבאללה מפציץ ישובים ישראליים ללא כל הפרעה ובתדירות הולכת ועולה. הפיקוד הבכיר שבוי בשורה של קונספציות כושלות המסתכמות במחדל קולוסלי, שרק הולך ומחמיר.

הקונספציה הכושלת הראשית היא שישראל מותקפת על ידי החיזבאללה ונלחמת בו. זוהי הנחה מטופשת, שנובעת מבורות וחוסר הבנה טוטלי של המושג “ריבונות”.

ישראל היא מדינה ריבונית הגובלת עם לבנון, שגם היא מדינה ריבונית. כל טיל, רקטה או כטב”ם נפץ שיוצא מלבנון ונכנס לתחום מדינת ישראל הוא הפרת ריבונות באחריות השלטון בלבנון.

העובדה שממשלת לבנון מרשה לארגוני טרור להחזיק בארסנל טילים וכטב”מים ולירות אותם על ישראל אינה מפחיתה כהוא זה מאחריותה להפרות הריבונות. על ישראל להטיל את האחריות לירי על ממשלת לבנון ולא על החיזבאללה או כל ארגון טרור אחר.

 

המשמעות של המחדל של הרמטכ”ל בזיהוי הגורם האחראי להפצצות היא דרמטית: על ישראל לפגוע בנכסים ובתשתיות של לבנון בתגובה להפצצות הבלתי פוסקות. באמצעות חיל האויר יש לפרק את התשתיות בלבנון: לכבות להם את החשמל, התקשורת, האינטרנט, התחבורה (בדגש על שדה התעופה והנמל בביירות), את מאגרי הדלק, את תשתיות המחשבים, הבנקאות והמימשל. להרוס גשרים, מפעלי מים ובנייני ממשלה ומשרדים. לגרום נזק כלכלי כבד לתעשייה ולכלכלה הלבנונית שיגיעו לפשיטת רגל . בקיצור, להחזיר את לבנון אחורה 200 שנה. תושבי לבנון יברחו או ידאגו לחסל את נסראללה כדי להפסיק את הרס חייהם.

צעדים פשוטים אלה, שאינם נדרשים לכל “תמרון” צבאי קרקעי יבהירו לכל מנהיגי לבנון, ובכללם נסראללה, את מחיר הפרת הריבונות של מדינת ישראל והפצצתה.

יתרה מכך – הרס התשתיות בלבנון ישלח מסר ברור לכל מדינה במזרח התיכון, כולל איראן וטורקיה, ביחס למחיר הכבד שישלם כל מי שיחליט להילחם בישראל.

 

הקונספציה המופרכת השניה של הרמטכ”ל היא שניתן לנהל “מו”מ” עם החיזבאללה. זוהי קונספציה “וקסנרית” טיפוסית, לפיה את הבעיות צבאיות ניתן לפתור עם כל אחד במו”מ. חוסר הבנה מוחלט של הערבים, מניעיהם ומטרותיהם. האיסלאם הקיצוני הכריז ג’יהאד על מדינת ישראל כדי להכחיד אותנו. כל “מו”מ” מבחינתם הוא הצגה לאמריקאים ולאירופים כדי להמשיך ולנהל את הג’יהאד, כאשר ידי ישראל קשורות והעולם מפעיל עלינו לחץ מדיני.

על ישראל להודיע שאין ולא יתקיים מו”מ תחת אש וטילים. אש תיענה באש חזקה פי 100. זוהי השפה שבה מדברים בשכונה שלנו, המזרח התיכון.

קונספציה מטופשת שלישית של המטכ”ל היא שדי אם החיזבאללה ייסוג לליטני כדי לפתור את בעיות הביטחון שלנו. ממש טעות. כל עוד לבנון לא תיכנע ותתחנן על הברכיים להפסקת אש, צה”ל נכשל בהגנת המדינה ואזרחיה. את הטילים והכטב”מים ניתן לשגר גם ממאות קילומטרים.

 

הקונספציה ההזויה הרביעית של הרצי הלוי היא שאם חיל האויר יהרוג כמה חיזבלונים (שדובר צה”ל מדביק להם דרגות ותארים מפוצצים) נפתור את הבעיה עם לבנון. אחרי שנה שבה חוסלו כמה מאות מחבלים, האש רק מתגברת. מחדל וכישלון צה”לי מובהק.

התגובה להרס בתי מטולה וקרית שמונה צריכה להיות הרס טוטלי של בתי הכפרים השיעיים בדרום לבנון לאחר קריאה לתושביהם לפנותם ואזהרה שכל מי שלא יתפנה עלול לשלם בחייו. “יחרב ביתך” הוא קללה מהחריפות ביותר בערבית. המחיר על פגיעה בבית ישראל יהיה 10 בתים הרוסים לגמרי בלבנון. ואם המסר לא יעבור, אפשר להעלות את המחיר. את ההרס אפשר לבצע בפגזים, טילים, פצצות מהאוויר או פשיטות של כוחות הנדסיים.

הכשלים, המחדלים והקונספציות ההזויות של הפיקוד העליון של צה”ל בשנה של לחימה כושלת נגד לבנון, דומה מאד לכשלים שלו ברצועת עזה. יש להחליף את שר הביטחון גלנט, את הרמטכ”ל הרצי הלוי ואת כל המטכ”ל הנוכחי הכושל של סוסים עצלים, בסוסים דוהרים. וכל יום שהמהפך הזה נדחה רק מעצים את המחדל. (קרדיט:עו”ד אביעד ויסולי, חבר מרכז הליכוד ונחשב מקורב לראש הממשלה)

 

האסטרטג הצבאי – ד”ר יאיר אנסבכר העיר באשר לדברים הנ”ל:

1. גם ההנחה שמדינת לבנון תוקיע את חיזבאללה היא קונספציה. מי שלא מבין מה זה דעוא, שילמד קצת מהעם בעזה (עם ההסתייגויות הנדרשות) שרק אחרי חצי שנה התחיל משהו לזוז שם אצלם, ובמחנות הפליטים באיו”ש שהעם תומך בחמושים.
2. פגיעה במדינת לבנון בעת הזו היא מפגע לגיטימציה כבד מאוד, שישראל לא יכולה להרשות לעצמה. גם בסוריה כשמיליציות יורות על ישראל או בתקופה שהייתה מלחמת אזרחים והיה ירי תועה, צה”ל תוקף את צבא סוריה (לעיתים) ולא את מדינת סוריה או מה שנשאר ממנה.
3. נניח שמתגברים על אתגר הליגיטימציה, ונניח שכל זה היה קורה ב 72 שעות הראשונות אחרי ה 7 באוקטובר (שאז היה מומנט גם להשמיד את מתקני הגרעין באיראן, והמומנט התפספס), בהכרח היינו במלחמה רב זירתית עם כוחות יבשה, מה שישראל לא יכולה להרשות לעצמה בגלל מחסור אדיר בכוח אדם לוחם.
4. לא מבין למה רק הרמטכ”ל אשם ? מה עם הדרג המדיני ?

קרדיט לתמונות: דובר צה”ל