אל אחב’אר הלבנוני: המשא ומתן עם חמאס הוא הונאה של ארה”ב וישראל

נחשף כי ארה”ב דחתה את הצגת הצעתה החדשה לעסקת חילופין והפסקת אש בין ישראל לחמאס, מסיבה אחת, והיא כי ארה”ב עשתה הכל כדי שההצעה של חמאס לא תתקבל בשום מקרה .

האמריקנים לא הצליחו להשיג שום ויתורים של ממש מהצד הישראלי, אלא “הם החליטו לאמץ את התנאים הישראליים, אך הפעם  בצורה רשמית, את סעיף הנסיגה מהאזורים הצפופים ציר פילדלפי, כמו גם לגבי חלק מהסעיפים שסוכמו לחילופי השבויים. הם אימצו את נושאי ה”וטו” והגירוש שהאויב דרש .

לפיכך, החליטו האמריקנים לדחות את הצגת הצעתם של חמאס , ופתחו בקמפיין חדש המאשים אותם במניעת השגת הסכם ובאחריות לכישלון המשא ומתן- כך הודיע ​​אתמול ג’ון קירבי, דובר תקשורת במועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, כשאמר כי “חמאס הוא המכשול העיקרי להשגת הפסקת אש בעזה”, וציין כי “חמאס שינה חלק מתנאיו לגבי הפסקת אש”.

האשמות אלו לוו במסע לחץ חדש על חמאס, באמצעות מתווכים מצריים : “הנשיא ג’ו ביידן יקיים פגישה היום עם צוות הביטחון הלאומי שלו כדי לדון במבוי הסתום שאליו הגיע משא ומתן לשחרור בני ערובה”, והוסיף כי “יועציו של ביידן ביקשו ממצרים ומקטאר להגביר את הלחץ על חמאס לסגת מהדרישות החדשות שלו”, ותיאר את הדרישות החדשות של החמאס מוגזמות ביותר .

 

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב     קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם היוצרים AI