מוות מסתורי: מי הרג את אחיינו של רמטכ”ל חיזבאללה, פואד שוכר?

הרשתות החברתיות היו עסוקים ביום שני בחדשות על מותו של חוסיין שוכר, מכיוון שהוא אחיינו של הרמטכ”ל של חיזבאללה, פואד שוכר, שחוסל על ידי ישראל בפרבר הדרומי של ביירות ב-30 ביולי האחרון.

במהלך פרסום הידיעה הופץ מידע כוזב סביב מותו, בעוד שסיבת המוות האמיתית טרם ידועה.

מהן ההשערות המוצגות?

*- ההשערה הראשונה אומרת שהוא נהרג באזור אל-אוזאי כתוצאה מירי בשוגג, כשעבר במקרה דרך אל-מחאלה.

*- ההשערה השנייה מצביעה על כך שהוא נרצח בסוריה או בלבנון. השערה זו הגיעה לאחר סדרת תקיפות  ישראליות על סוריה ביום ראשון בלילה, אשר הביאו ליותר מ-18 הרוגים ולמעלה מארבעים אזרחים נפצעו.

*- ההשערה השלישית, שהופצה, הייתה שהוא נהרג בתקיפה ישראלית על דרום לבנון.

 

*- ערוץ החדשות  “סברין ניוז” טוען כי שוכר “נרצח”, בעוד שעד לרגע זה לא אושר שאנשי חיזבאללה נהרגו בתקיפות הישראליות על סוריה. בהקשר זה, ערוץ אל-מיאדין, שציטט את מה שהוא כינה “מקורות מהימנים”, חשף כי בתוקפנות הישראלית היו “חמישה הרוגים מצבא סוריה, בנוסף לאזרחים, ואין חללים מאיראן או מחיזבאללה”.

*- ערוץ אל-חדאת’ דיווח על מה שהתקשורת הלבנונית טוענת כי  שוכר נרצח “ביריית אקדח בעקבות סכסוך שהתרחש באזור אוזאי – ביירות, כאשר שוכר עבר במקרה ליד זירת הפשע” , כי יש “מידע אחר על ההתנקשות בו בסוריה”, שהשאיר את המוות מסתורי עד עכשיו. אין עד כה הודעה רשמית של צבא לבנון או כוחות ביטחון הפנים על נפגע מהירי באל-עוזאי. (קרדיט: ג’נובייה    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות)