בכיר במודיעין האמריקאי: רשת התקשורת “רוסיה טודיי” מנסה להשפיע לטובת בחירת טראמפ

גורם בכיר במודיעין האמריקני אמר ביום שישי כי רשת התקשורת הממלכתית הרוסית RT הקימה רשתות בארה”ב ובמקומות אחרים כדי להשפיע על הבוחרים האמריקאים לתמוך במועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, על חשבון יריבתו הדמוקרטית, קמאלה האריס.

הצהרותיו של הבכיר הגיעו במהלך תדרוך על התערבות זרה בבחירות לנשיאות המתוכננות לנובמבר, ולאור העובדה שממשלת ארה”ב עושה מאמצים נרחבים להילחם במה שנאמר כמאמצים של רוסיה, איראן וסין להשפיע על הבוחרים האמריקאים לפני ההצבעה.

ביום רביעי האשימה ארצות הברית שני עובדי רשת RT במעורבות בתוכנית להפעיל חברה אמריקאית לייצר תוכן מקוון כדי להשפיע על ההצבעה.

הבכיר, שביקש להישאר בעילום שם, אמר, “המאמצים של ממשלת ארה”ב השבוע הראו שרוסיה משתמשת בחברות רוסיות פרטיות וברשת RT כדי להגביר ולעורר בחשאי את המחלוקות הפנימיות ולדחוף לתוצאות הבחירות המועדפות על רוסיה”, לפי מה שרויטרס דיווח.

 “RT הקימו רשתות של דמויות אמריקאיות ואחרות מערביות והשתמשו בהן כדי לייצר ולהפיץ נרטיבים פרו-רוסים. הם ואחרים תומכים במאמציה של מוסקבה להשפיע על העדפות הבוחרים לטובת הנשיא לשעבר (טראמפ) ולהפחית את הסיכויים של סגנית הנשיא האריס”.

RT הגיבה להאשמות בלעג ואמרה לרויטרס: “שלושה דברים בטוחים בחיים: מוות, מסים וההתערבות של RT בבחירות האמריקאיות”.

 

הבכיר האמריקני הצהיר כי רוסיה היא היריבה הזרה הפעילה ביותר בניסיון להשפיע על הבחירות, בעוד שסין מתמקדת יותר בהשפעה על בחירות לתפקידים פוליטיים פחות חשובים.

פקידים אמריקאים ציינו בעבר שהם אינם מאמינים שסין מבקשת להשפיע על תוצאות הבחירות לנשיאות ארה”ב, לפי רויטרס.

גורם המודיעין אמר כי איראן הפכה פעילה יותר בהשוואה לבחירות קודמות, והעצימה את מאמציה להשפיע על הבוחרים בתקופה שקדמה לבחירות לנשיאות ולקונגרס.

שגרירות רוסיה בוושינגטון טרם הגיבה לבקשת רויטרס לתגובה.

גם שגרירות סין והנציגות האיראנית לאומות המאוחדות טרם הגיבו לבקשותיה של רויטרס להגיב.

רוסיה, סין ואיראן הכחישו בעבר את התערבותן בבחירות בארה”ב.

פקידים אמריקאים הצהירו בפני ועדת הסנאט במאי האחרון כי מספר הולך וגדל של גופים זרים, כולל ישויות לא ממשלתיות, מבקשות להשפיע על הבחירות בארה”ב, וכי רוסיה, סין ואיראן אינן היחידות שעושות זאת, אך הן הבולטות ביותר.

VOTING IN 2024 U.S. FEDERAL ELECTIONS - U.S. Embassy in The Czech Republic

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונות: מימשל ארה”ב