על איראן והזירה הימית, ועל אחת מזרועות משמרות המהפכה

תזכורת למלחמה הימית של איראן

הבוקר בנאום של אחד מבכירי המשטר האיראני, קיבלנו תזכורת שהמלחמה הימית שאיראן מנהלת מול ישראל, ארה”ב, מדינות המערב, מדינות האזור, וכל העולם בכלל, לא החלה עם התקיפות והפירטיות של המיליציות של החות’ים מתימן, הנתמכים ומונחים ע”י משטר המולות מאיראן, אלא כחלק מדוקטרינה רבת שנים של משטר רקוב ואלים שלא ממש נותן לכללים ולחוקים הבין לאומיים להפריע לו להשיג את מטרותיו.

הבוקר ביקר חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה, באחת מהזרועות החשובות של משמרות המהפכה, מטה הבנייה של חאתם אל-אנביה (خاتم‌الانبیا = Khatam-al Anbiya = “חותם הנביאים”).

בין הדברים שאמר בביקורו, היה מעניין לראות את האזכור למלחמה הימית בין איראן לישראל: “הם תקפו 14 ספינות שלנו בים האדום ובים התיכון במטרה לעצור את יצוא הנפט של איראן. בהתחלה לא הבנו מי ואיזו מדינה תוקפים את הספינות שלנו, אבל לבסוף גילינו. המשטר הציוני תקף בצורה מאוד מסתורית ומעורפלת ספינות איראניות בים האדום ובים התיכון. פגענו ב 12 ספינות של המשטר הציוני בצפון האוקיינוס ההודי ובמקומות נוספים, כשפגענו בספינה החמישית, הרימו ידיים ואמרו שנפסיק להילחם בספינות.”

Iran dispatches Navy's 28th Naval Fleet to encounter pirates - IRNA English

 

סלאמי הוסיף גם דברים על המלחמה הימית נגד ארה”ב ומדינות מערביות שניסו לאכוף את הסנקציות האמריקאיות, והזכיר את יוון: “הם כבשו שתיים מספינותינו ביוון (סלאמי דיבר על המכלית Lana (Pegas בשמה הקודם) שנתפסה באפריל 2022 ע”י יוון, לבקשת האמריקאים, שגם החרימו את הנפט שהיה בבטנה. א.א.) ואנחנו תפסנו שתיים מספינותיהם (המכלית Delta Poseidon והמכלית Prudent Warrior שאיראן תפסה במאי 22 במימי המפרץ, אבל משום מה סלאמי לא כלל בנאומו גם את המכלית היוונית St. Nikolas שאיראן תפסה בינואר 22 מולל חופי עומאן. א.א.) ולבסוף הם נכנעו.” סלאמי גם הוסיף שאיראן הצליחה לפיל כטב”מים מתקדמים של האמריקאים.

סלאמי דיבר גם על המלחמה הימית נגד הבריטים, ואמר: “הבריטים לקחו את מכלית הנפט האיראנית בגיברלטר, לקחנו מהם גם את הספינה Stena Impero, אחר כך החלפנו אותם, הם נכנעו.” (סלאמי שכח מקרים אחרים כגון כמו זה מאפריל השנה, שמשמרות המהפכה תפסו את MSC Aries השייכת לחברת Zodiac Maritime, חברה בריטית הנמצאת בבעלות אייל עופר, ומנוהלת ע”י בנו דניאל. א.א.)

Iran looking to form 'naval alliance' with Gulf states, including Saudi Arabia

 

עוד אמר סלאמי: “על משמרות המהפכה ליצור מחסומים ומכשולים בכיוונים שונים של האיום מהמערב. הדבר הראשון שעשינו בקרבות ימיים היה לאבטח לחלוטין את קווי הספנות, כלומר, האמריקנים שרצו לגנוב את הספינה שלנו בתמיכת ספינות המלחמה שלהם, ספינות המלחמה שלנו לא אפשרו לספינות המלחמה האמריקאיות לגנוב את הספינה שלנו. כשזה קרה, האמברגו נשבר מבחינת היישום, אבל זה לא היה סוף הסיפור.”

סלאמי הזכיר את המקרה בו האמריקאים תכננו לתפוס שתי מכליות נפט איראניות בדרכם לוונצואלה, והתרברב שלאחר שנודע לאמריקאים שאיראן מתכננת לתפוס מכלית נפט אמריקאית, הם נסוגו מתוכניתם והמכליות האיראניות הגיעו בבטחה לוונצואלה.

Iran Boosts IRCG Navy's Swarm Attack Capabilities - Naval News

 

אזכיר שהמלחמה הימית שאיראן מנהלת, אינה דבר חדש, והחלה עוד בימי מלחמת איראן-עיראק, ולאחר מכן המשיך משטר המולות להשתמש בלחימה הימית ככלי להביע את אי שביעות רצונו או להעברת מסרי איום אחרים על המדינות השכנות ונגד כל מדינה שהיא רוצה להעביר לה מסר, ולפעמים תפיסת מכליות וספינות משא של מדינות שונות בידי האיראנים, היו כלי להעברת מסר לא לאותה המדינה, אלא לארה”ב, או גם למדינה המעורבת וגם לארה”ב כגון המקרה של תפיסת מכלית דרום קוריאנית בשנת 2020, בדרישה לשחרר מיליארדי דולרים שהוקפאו בעקבות הסנקציות האמריקאיות.

סלאמי הוסיף דברי שבח והלל לאנשי מטה הבנייה של חאתם אל-אנביה, והזכיר את פעילותם בזמן מגפת הקורונה שהפילה קורבנות רבים באיראן, ואמר שאנשי הארגון “לא אפשרו לאנשים ומשפחות שנפגעו מהקורונה לסבול מעוני” והוסיף: “לכן תכננו ויישמנו את תנועת העזרה הדתית לאזורים מקופחים” והוסיף שלמרות הסנקציות והטרור שמופעל המופעל נגד איראן ע”י גורמים חיצוניים, כל 380 הפרויקטים הלאומיים הגדולים המתבצעים עכשיו (ע”י מטה הבנייה של חאתם אל-אנביה. א.א.) “אפילו לא הואט”.
* אציין שעל אף שברוב הדיווחים בעיתונות האיראנית כותבים 380, יש מקומות בהם דובר על 350 פרויקטים.

את דבריו סיים באמירה שלמשמרות המהפכה יש יכולות מעולות לספק ביטחון למדינה כנגד “המדיניות התוקפנית של האויבים, ולעזור לממשלה להביס את הסנקציות המערביות”, ושהם יכולים לתמוך בממשלה החדשה ולתרום להצלחתה.

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבטל למזרח התיכון    קרדיט לתמונות : תסנים