בכיר איראני רומז: חיזבאללה נכשל בתגובת הנגד לחיסול הרמטכ”ל שלו ואולי יעשה מקצה שיפורים

בכיר איראני הוסיף לבלבול סביב תגובת חיזבאללה להתנקשות ברמטכ”ל שלו, פואד שוכר , בכך שדיבר על אפשרות כישלונה של תגובה זו ולאחר מכן על הצלחתה המלאה של ישראל בתגובת הנגד שלה על עמדות לוחמים ומשטחי שיגור טילים של חיזבאללה שהיו לקראת ירי.

חיזבאללה הגיב עם שחר ב-25 באוגוסט לחיסול מפקדו הצבאי, פואד שוכר, בליל ה-30 ביולי האחרון, ואמר כי הוא פגע בבסיס גלילות של אגף המודיעין הצבאי “אמ”ן” ליד תל אביב . לצורך כך נעשה שימוש ב-340 רקטות קטיושות לעבר צפון ישראל, על מנת להטעות את מערכות ההגנה האווירית הישראליות ולאפשר לכטב”מים של חיזבאללה להגיע לתל אביב. במבצע ההונאה הזה הופצצו 11 מחנות צבאיים.

האויב הישראלי מצדו אומר כי הוא פתח במתקפת מנע שבה תקף והשמיד כ-6,000 טילי חיזבאללה לפני שהחלו בתגובתם, וסיכל 90% מהתקיפה, כטענתו.

 

הבלבול הראשון: כישלון או הצלחה?

סגן ראש המבצעים של כוח קודס במשמרות המהפכה האיראניים, תא”ל מוחסן ג’דארי,אמר  “כאשר יתבררו תוצאות מבצע ארבעין , חיזבאללה יקבע האם הושגו המטרות שאליו התכוון במבצע זה או לא”, לפי מה שדווח בערוץ אל-עלאם האיראני.

ג’יד’רי המשיך לרמוז שהתגובה לא הושלמה ואמר: “לכן, ייתכן שהתהליך יימשך”.

ג’יד’רי אמר אז במקביל כי האויב “למעשה ביצע את כל המהלכים ופגע במטרות (חיזבאללה) שהיו חלק ממאגר המידע הישן והשרוף, וחיזבאללה פינה אותן משם. הדבר מעיד שחיזבאללה ביצע את פעולתו הצלחה מלאה, ואפילו עם יותר טילים”.

 

הבלבול השני: התגובה המקדימה התרחשה לאחר שעה?

הדיבורים על כישלון אינם הבלבול היחיד בדבריו של ג’ד’רי, שכן הוא גם טען כי תגובת ה”מנע” הישראלית התרחשה שעה לאחר תגובת חיזבאללה.

“פחות משעה לאחר פעולת ארבעין הפציצה הישות הציונית חלק מהאתרים והיעדים הרשומים במאגר המידע שלה וכדי לסכל את מבצע חיזבאללה הלבנוני, ולא לאפשר לטילים של חיזבאללה ליפול בשטח ישראל”, אמר ג’ד’רי.

הוא הוסיף: “הישות הציונית ביצעה את פעולת המנע הזה, אבל למרבה המזל, חיזבאללה היה מאוד חכם ומיומן “.

עם זאת, ג’ד’ארי אמר דברים שהוכחשו על ידי מזכ”ל חיזבאללה, סייד חסן נסראללה עצמו, שאמר כי התקיפות הישראליות החלו חצי שעה לפני התגובה של חיזבאללה.

נסראללה אמר אז, פשוטו כמשמעו, “כל הכטב”מים היו מוכנים  למרות תקיפות האויב שהתרחשו חצי שעה לפני תחילת המבצע”.

 

סגן ראש המבצעים של כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, בריגדיר גנרל מוחסן ג’דארי:

קרדיט: אלג’נוביה   קרדיט לתמונות: תסנים