משאית קירור שהגיעה מעיראק ונכנסה לסוריה דרך מעבר גבול לא חוקי הושמדה ע”י כטב”מ לא מזוהה

כטב”מ לא מזוהה תקף הערב משאית מיליציה איראנית סמוך למחסום בעיירה אל-סוכרייה – السكرية, השוכנת באזור הכפרי של העיר אל-בוקמאל בגבול סוריה-עיראק, וגרם להרוגים ולפצועים. לפי מקורות מקומיים, התקיפה אירעה בין תחנת הדלק אל-ג’אני לתחנת אל-רוקאן, והביאה להשמדה מוחלטת של המשאית ולהריגתם של האנשים שבתוכה.

רשת החדשות הסורית – “פוראת פוסט” דיווחה כי מדובר במשאית קרור שהיתה עמוסה בנשק ללא תחמושת, ונכנסה לשטח סוריה דרך מעבר אל-סיכה (מעבר הרכבת), שבשליטת מיליציית “חיזבאללה העיראקית” בעיירה אלהרי שבאזור הכפרי של עיר המחוז אלבוכמאל.

התקיפה הביאה להריגת אזרח ולפציעתם של שמונה עובדים נוספים במפעל ובתחנת הדלק אל-רוקאן, בהם שניים ממשפחת אל-תואף. בעוד שהתקשורת העיראקית העריכה כי כלי הטייס שביצע את התקיפה יתכן והוא אמריקאי, כלי תקשורת המקורבים למשטר דיווחו אך ורק על פגיעה ופציעת  4 אזרחים ולמותו של צעיר, מבלי למסור פרטים על הגורם ההתוקף או המותקף.

בעקבות התקיפה הקימו מיליציות איראניות גדר ביטחון סביב האתר ומנעו מאזרחים להתקרב, על רקע מצב של מתיחות וכוננות באזור, המהווה נקודת מעבר חיונית להובלת נשק ואספקה מאיראן לסוריה דרך אדמת עיראק.

התפתחויות אלו באות לאור המתיחות המתמשכת בין כוחות הקואליציה הבינלאומית למיליציות הנתמכות על ידי איראן באזור, עם התקפות חוזרות ונשנות שמטרתן לשבש את קווי האספקה ​​של המיליציות האיראניות המגיעים מאיראן.

הערה ברקע כתבה: איראן מעבירה מערכות נשק חדישות לסוריה וללבנון באמצעות משאיות קירור. זה ידוע וזה נעשה כבר תקופה ארוכה.ثلاث ضربات جوية تستهدف إيران شرق سوريا

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם היוצרים AI