סין משווקת נשק לייזר למדינות המזרח התיכון בתערוכת האוויר הבינלאומית של מצרים ב-2024

בישראל מצפים שתותח הלייזר שפותח על ידי חברות מקומיות יהיה מבצעי בשנה הבאה , 2025. 

לעומת זאת יש מדינות שכבר מוכרים בשווקי הייצוא מערכות נשק לייזר נחותות לעומת הנתונים של הדגמים הישראלית , במרחק ובהספק , ומוגבלים לפעול רק נגד מטרות אוייב פשוטות.

 

סין מחזקת את נוכחותה בשווקי ההגנה הבינלאומיים על ידי קידום פעיל של מוצריה הצבאיים, כולל מערכת נשק הלייזר החדשנית OW5-A50, ברחבי המזרח התיכון.

מערכת הגנה אווירית מתקדמת זו, שפותחה על ידי China North Industries Corporation (NORINCO), הוצגה בתערוכות ביטחוניות בסעודיה, קטאר ומצרים.

מערכת OW5-A50 נועדה להתמודד עם איומי אוויר “נמוכים, איטיים וקטנים”, יכולת המדגישה את האופי המתפתח של אסטרטגיות לוחמה והגנה. מערכת זו מייצגת התקדמות גדולה בטכנולוגיית נשק הלייזר.

“מערכת הלייזר OW5-A50 היא קפיצת מדרגה בהיצע הטכנולוגיות הביטחוניות שלנו והיא נועדה לספק הגנה אמינה מפני איומי אוויר חמורים יותר ויותר”, אמר דובר Norinco בתערוכת האוויר של מצרים ב-2024.

המערכת משלבת שלושה מרכיבים עיקריים: מערכת שיגור הממוקמת במרכז הרכב, מודול מצבר כביכול מלפנים, וחדר פיקוד ובקרה מאחור, מוקף בדלתות זכוכית.

למערכת לייזר זו יש יכולות  ניידות בשטח, המעידות על רמה גבוהה של אוטונומיה עם אספקת חשמל ומתקני הנעה משלה. עצמאות זו מרכבי ייצור כוח עזר ופיקוד שיגור  מדגימה את האינטגרציה הגבוהה של המערכת ואת המוכנות הבסיסית ללחימה. הדובר הוסיף: “התכנון המשולב של מערכת ה-OW5 מאפשר פריסה ותפעול מהירים, ומשפר את יעילותה בתרחישי לחימה בפועל”.

הדחיפה של סין לשווק את ה-OW5-A50 במזרח התיכון היא חלק מאסטרטגיה רחבה יותר להרחבת השפעתה בשווקי ההגנה העולמיים.

על ידי הצגת טכנולוגיות מתקדמות המסוגלות להתמודד עם אתגרי ביטחון אזוריים ספציפיים, סין שואפת לבסס את עצמה כשותפה אמינה במגזר הביטחוני.

דגמים מיניאטוריים של המערכת המוצעת: