פריצת דרך טכנולוגית ? מל”ט רפאים מסתורי נצפה בשמי סין

סרטון שהופץ לאחרונה בפלטפורמת המדיה החברתית הסינית Weibo משך את תשומת לבם של אנליסטים וחובבי הגנה כאחד.

הקליפ חושף מזל”ט מסתורי בתצורת “כנף מעופפת” – flying wing (האופייני לכלי טייס חמקניים), מעורר דיונים וויכוחים על מקורותיו ויכולותיו. בעוד שהתאריך והמיקום המדויקים של הסרטון לא ידועים, כמה מומחים אמרו כי כלי הטייס עשוי להיות ה-CS-5000T, דגם שלא היה ידוע לציבור בעבר.

מאמינים כי ה-CS-5000T הוא הדגמה טכנית או עיצוב קונספט של מל”ט קרב חמקני עתידי. עיצוב בתצורת הכנף המעופפת, הידוע ביעילות האווירודינמית ותכונות החמקניות שלו, מצביע על כך שסין עשויה לבחון יכולות חדשות בטכנולוגיית הכטב”מים, שיכולות לשפר את פעולות האיסוף המודיעין והלחימה.

עם זאת, אין פרטים על ה-CS-5000T. לא התקבל אישור רשמי או מפרטים טכניים, מה שמעודד הרבה ספקולציות. היעדר מידע קונקרטי רק הגביר את העניין והסקרנות בקהילות הביטחוניות.

 

אנליסטים מתעניינים במיוחד בהשפעה הפוטנציאלית של ה-CS-5000T על אסטרטגיות לוחמה אווירית עתידיות. “אם יאושר ככטב”מ חמקני חדש, ה-CS-5000T יכול לייצג קפיצת מדרגה גדולה בתכנון וביכולות המל”טים, שעלול לשנות את הנוף התחרותי בטכנולוגיית המל”טים”, ציין אנליסט צבאי.

הצבא הסיני לא הגיב על הספקולציות, והפרטים בנוגע לפיתוח המטוס. השימוש המיועד או פריסה הפוטנציאלית של המטוס נותרו סודיים ביותר.

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות