הנשיא סיסי המבקר בטורקיה מנסה לבצע עיסקאות רכש צבאיות נרחבות (ללא תשלום)

שמועות מסתובבות בחוגי התעשייה הביטחונית הטורקית לפיהן מצרים עשויה להזמין מספר מל”טים חמושים מטורקיה במהלך ביקור הנשיא סיסי באיסטנבול, שיוביל עם הנשיא ארדואן מפגש בדרג גבוה של המועצה העליונה לשיתוף אסטרטגי.

תמונה

 

ראש המועצה ליחסי חוץ כלכליים של טורקיה, מוסטפא דניזר, אמר לסוכנות אנאדולו כי צפוי שיחתמו “כמעט 20 הסכמים בתחומי ההגנה, האנרגיה, התיירות, הבריאות, החינוך והתרבות בין טורקיה למצרים”.

משלחת מצרית ביקרה בעבר במתקנים של Baykar Tech ו-TUSAS TR כדי לבדוק מל”טים שכבר התנסו בתנאי קרב כגון Bayraktar AKINCI, TB2, ANKA ו-AKSUNGUR.

שתי מדינות מזרח הים התיכון חולקות היסטוריה ארוכה ומרכיבים תרבותיים ונהנות מנפח סחר שנתי גדול של כ-10 מיליארד דולר, ששני הנשיאים התחייבו להגדיל ל-15 מיליארד דולר עד 2025.

שיתוף הפעולה הבילטרלי כולל גם עמדה משותפת וסיוע הדדי בתוך המלחמה המתמשכת בעזה.

במקרה, גם מטוס האימונים המתקדם הטורקי  של Hürjet היה במצרים כדי להשתתף בתערוכת EgyptAir 2024.

תמונה

 

הערה ברקע הכתבה: הנשיא סיסי מנסה לקנות כלי נשק מכל הבא ליד אך ידוע לכל מי שנפגש איתו כי קופת המטבע זר של מצרים ריקה והיא אינה יכולה למעשה לשלם עבור מה שהיא רוצה לקנות.

אפשר והנשיא הטורקי, על מנת לקרב את מצרים לתעשיות הצבאיות שלו , ולקבל גישה נוחה לצמרת השלטון בעזה, יעניק לו מספק כלי מלחמה במתנה או בהנחה גדולה או בעסקת ברטר אבל את התוכניות הרכש הגרנדיוזיות של מצרים סביר שהוא לא יענה להם. גם טורקיה סובלת ממשבר כלכלי עצום והיא מנסה, ללא הצלחה, להחלץ ממנה.

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונות: משרד ההגנה הטורקי