בכיר סיני: חתמנו עם מצרים חוזה לאספקת מטוסי קרב, כנראה חמקניים. ספויילר: כנראה שלא ממש!!

ראש הביתן הסיני בתערוכת האוויר והחלל הבינלאומית במצרים 2024 הודיע ​​כי סין ומצרים חתמו על הסכם לייצוא מטוס קרב סיני למצרים, אך הוא לא הזכיר את שמו.

הבכיר הסיני לא חשף את סוג מטוס הקרב שנמכר לחיל האוויר המצרי.

צעד זה בא במסגרת המאמץ של מצרים לגוון את מקורות החימוש הצבאי שלה, במיוחד לאור הסנקציות שהוטלו על רוסיה והיחסים המורכבים עם ארצות הברית.

ארה”ב מטילה הגבלות על מכירת נשק מתקדם למצרים מסיבות שונות, ובראשן העליונות האיכותית של ישראל : ארה”ב מחויבת להבטיח את העליונות הצבאית האיכותית של ישראל באזור, מה שאומר שישראל חייבת לשמור על עליונות איכותית בכלי נשק וטכנולוגיה צבאית בהשוואה לשכנותיה.

בהקשר זה, נראה כי מצרים שינתה את המיקוד כלפי סין כדי לענות על בקשות הנשק שלה, וסביר להניח שהמטוס שהוחתם לייצוא למצרים יהיה ה-Chengdu J-10C או ה-Shenyang J-31.

ה-J-10C הוא דור רביעי למטוס קרב רב משימתי, הידוע ביכולות הלוחמה האלקטרונית המתקדמות שלו ובמכ”ם AESA הפעיל.

ה-J-31 הוא מטוס קרב חמקני מהדור החמישי, המובחן ביכולות ההתחמקות ממכ”ם ובמערכות האווויוניקה המודרניות שלו.

שני הדגמים נחשבים לאפשרויות חזקות לשיפור יכולות האוויר המצריות, במיוחד ה-J-31 החמקן, שעדיין נמצא בשלב הפיתוח . לאחר ידיעות על התעניינותה של מצרים בו, רק לפני מספר ימים, הופיע מטוס הקרב החמקמק הסיני J-35X, שהוא הגרסה היבשתית של ה-J-31.

סין היא בין שלוש המדינות שפיתחו מטוס קרב מהדור החמישי, יחד עם ארצות הברית ורוסיה כאחד, עם מטוסי צ’נגדו J-20 הרב-משימתי שלה.

בעוד שלסין ולרוסיה יש רק מטוס אחד מהדור החמישי, לארצות הברית יש שניים, F-35 ו-F-22.

נראה כי סין מוכנה לעימות עם ארצות הברית עם מטוס קרב חמקני נוסף מהדור החמישי. לפי כמה פוסטים ברשתות החברתיות, התמונה הראשונה ברזולוציה גבוהה של ה-Shenyang J-35 הסיני הופיעה באינטרנט.

ה-Shenyang J-31 , הידוע גם בשם FC-31 Gyrfalcon, הוא דור חמישי למטוס קרב חמקני שפותח על ידי תאגיד המטוסים הסיני שניאנג.  (קרדיט: ערביכ דפנס)

קרדיט לתמונות החמקנים: רשתות חברתיות

 

הערה ברקע הידיעה: כל מצג השווא הזה של מצרים וסין נועד על מנת לאפשר לחץ מצרי על ארה”ב למכור לה טכנולוגיות צבאיות שהיא לא מצליחה לקבל עד עתה. 

אם המצרים ינסו לבחון את הצד האמריקאי ולהמשיך בעיסקה עם סין ארה”ב לבטח תפסיק את כל סיוע החוץ למצרים מה שיגרום לכלכלת מצרים ולצבאה להתמוטט בבת אחת . א-סיסי לא כזה מטומטם לאפשר זאת , זה יעלה לו בשלטונו. אז אין מה להתרגש! הכל זה משא ומתן בין סוחרי סוסים במזרח התיכון!

עוד כתבה בנושא: