ברוח מלחמות הזמן הנוכחי: מוצרים פורצי דרך בתחום הכטב”מים המשלבים נתוני מודיעין חזותי עם טכנולוגיית ראייה ממוחשבת לזיהוי ומיפוי אובייקטים בזמן אמת

בשבועות האחרונים, הוצגו במזרח אירופה מגוון מוצרים בתחום הרחפנים, המשלבים נתוני מודיעין חזותי עם טכנולוגיית ראייה ממוחשבת לזיהוי ומיפוי אובייקטים בזמן אמת.

– החוויה האחרונה של העימות באוקראינה השפיעה על מומחים אירופאים בתחום זה להציע מוצרים מוכנים לשימוש במקום דגמים ניסיוניים לשירותי המודיעין של מספר מדינות אירופאיות. לשם כך, הם משתמשים בטכנולוגיות מקומיות שנבדקו בעבר בתערוכות צבאיות באוקראינה.

– משרד ההגנה הפולני, כחלק מתוכנית חימוש רחבה כדי “להתמודד עם איום רוסיה” בגבולותיה, פרס לאחרונה את מודול הבינה המלאכותית EyeQ Air בצי הרחפנים הטקטיים שלה מסוג Flyeye. EyeQ Air, שפותח ואוחד על ידי WB Electronics הפולנית, יכול לזהות באופן אוטומטי ציוד וכוחות צבאיים בשדה הקרב למרות הפרעות חזקות.

– על פי מקורות, EyeQ Air כבר הוכיח את ערכו בחזיתות באוקראינה, שם הוא שולב ברחפני Warmate ו-Flyeye, אותם ורשה מספקת לקייב מאז 2022. רחפנים אלה וממשקי מיזוג הנתונים שלהם נמצאים בשימוש נרחב על ידי יחידות הרחפנים של המודיעין הצבאי האוקראיני (GUR).

– גרסה קרקעית של מערכת WB Electronics משולבת כעת בכלי רכב משוריינים מסוג Rosomak, שנרכשו לאחרונה על ידי הצבא הפולני. החברה גם בוחנת סוג חדש של רחפן סיור טקטי והתקפה בשם X-Fronter, הכולל מודולי בינה מלאכותית. מערכת זו, יחד עם המערכת האווירית EyeQ Air, תהיה גולת הכותרת בתערוכת הנשק הבינלאומית הפולנית MSPO, שתתקיים בקיילצה החל מה-3 בספטמבר.

– חברת Quantum Systems, הממוקמת בבוואריה, פרסה גם היא את מערכת הזיהוי האוטומטי שלה לרכבים וכוחות בשדה הקרב באוקראינה בקיץ האחרון. למוצר יש יכולות איתור ומיפוי עבור מטרות שזוהו על ידי המערכת, והוא משתלב עם כלי מיזוג המידע Vega, Armor, Kropyva, Ukrop ו-GisArta, הנמצאים בשימוש באוקראינה.

– Quantum Systems פותחת גם משרדים בקייב כדי להעסיק מהנדסים אוקראינים ולספק חלל לשירות והרכבת רחפנים. מנכ”ל החברה, פלוריאן סייבל, מעורב מאוד באוקראינה, שם הסטארטאפ החדש שלו Stark Defense עובד על פיתוח רחפנים שיכולים להיות נשלטים על ידי אלגוריתמי בינה מלאכותית משותפים.

קרדיט: בן בטש מקבוצת נציב    קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם היוצרים AI