איום מרומז? חמאס הוציא הוראות חדשות לשומרים על החטופים במקרה של התקרבות חיילים ישראלים למקומם

אבו עוביידה, דובר גדודי עז אלדין אלקסאם, הזרוע החמושה של החמאס, אמר ביום שני כי התנועה הוציאה הנחיות חדשות לשומרים על החטופים הישראלים בנוגע לטיפול בהם אם כוחות ישראליים יתקרבו לאתרי המעצר בעזה.

אתמול, ראשון, הודיע ​​צה”ל על חילוץ גופותיהם של שישה בני ערובה ממנהרה בעיר רפיח שבדרום רצועת עזה, וטען כי חמאס אחראי למותם.

אבו עוביידה אמר כי ראש ממשלת ישראל בנימין,  וצה”ל נושאים באחריות המלאה להרג האסירים לאחר שהם שיבשו בכוונה כל עסקת חילופי שבויים למען אינטרסים צרים, בנוסף להרג מכוון של עשרות מהם באמצעות הפצצות ישירות מהאוויר. 

הוא הוסיף כי הנחיות חדשות, שפרטיהן לא נמסרו, ניתנו לשומרי החטופים לאחר פעולת חילוץ שביצעה ישראל ביוני.

באותה עת, כוחות ישראליים שיחררו ארבעה בני ערובה במבצע חילוץ עקוב מדם שבו נהרגו עשרות פלסטינים, בהם נשים וילדים.

אבו עוביידה אמר, “ההתעקשות של נתניהו לשחרר את האסירים באמצעות לחץ צבאי במקום סיום עסקה תביא לכך שהם יחזרו למשפחותיהם בתוך ארונות קבורה ומשפחותיהם יצטרכו לבחור אם הם מתים או חיים”.

ישראל וחמאס לא הצליחו להגיע להסכם לסיום המלחמה ולשחרור החטופים הישראלים והזרים המוחזקים בעזה בתמורה לשחרור מספר רב של פלסטינים שנעצרו על ידי ישראל.

חמאס, שמסווג כארגון טרור בארה”ב, רוצה בכל הסכם שיקבע סיום המלחמה וסילוק הכוחות הישראליים מעזה, בעוד נתניהו אומר שהמלחמה לא יכולה להסתיים עד שהחמאס יובס.

הערה: האם פרסום מתן ההוראות החדשות לשומרים הוא סוג של איום מרומז לישראל להפסיק את ניסיונות החילוץ הבלתי פוסקים שלה ,שלרוב, לפי דעתם, נכשלות ומביאות לידי הרג החטופים , או שמא ההוראות החדשות מחמירות בתנאים בהם יש אישור לירות למוות בבני הערובה הישראלים ?? אני מהמר על האופציה ה-1.

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונות: