העתיד כבר כאן: צבא ארה”ב מצטייד בכמות בלתי מוגבלת של תחמושת משוטטת מיניאטורית עבור לוחם החי”ר

זוכרים את הכתבה הזאת שעלתה כאן באתר אך לאחרונה וכותרתה: ” רחפני fpv, הם ובקרוב יהיו חיל האוויר האישי של החיילים”.

 

אז מתברר כי החזון הולך לקרום עור וגידים בצבא ארה”ב.

AeroVironment (AV) זכתה בחוזה עבור הדרישה המכוונת (DR) של צבא ארה”ב למערכות קטלניות בלתי מאוישות (LUS). החוזה ל-5 שנים של Army Contracting Command-Aberdeen Proving Ground הוא מסירה של כמות בלתי מוגבלת (IDIQ) עם שווי תקרת חוזה של 990 מיליון דולר. אספקות מערכות ה-Switchblade® צפויות להתחיל בעוד חודשיים. הדרישה המכוונת של ה-LUS היא המאמץ הראשון של הצבא לצייד חיילים בגדודי חי”ר במערכות תחמושת קטלניות וניתנות לנשיאה על ידי אדם. מערכות ה-Switchblade שכבר הוכיחו את עצמן בלחימה ישפרו את יכולות החיילים עם בקרת טיסה מדויקת, קטלניות גדולה יותר מול מטרות מבוצרות כמו כלי רכב משוריינים וטנקים, ויכולת לעקוב אחר מטרות נעות שאינן בקו הראייה ולתקוף אותן. AV זכתה בחוזה עבור ה-LUS Directed Requirement בדצמבר 2023 וכיום היא מספקת מערכות במסגרת חוזה זה.

“AV גאה על כך שנבחרה לספק את Switchblade עבור דרישה קריטית ודחופה זו של הצבא. החוזה האחרון הזה מדגיש את הבשלות והיעילות שאין כמותה של המערכת שלנו, כמו גם את המיקום האסטרטגי של AV לייצר ולספק במהירות את הפתרונות החדשניים הללו למפעילים בשטח. החל מהדרישה המכוונת של LUS, אנו נמצאים בעמדה טובה לענות על הצרכים המתעוררים של הצבא, תוך מינוף יכולת הייצור החזקה שלנו ויכולת שרשרת האספקה ​​שלנו כדי להבטיח ביצוע מהיר והתאמה מוגברת של הלחימה לחיילים שלנו”, אמר ברט הוש, סגן נשיא וגנרל בכיר של AV. מנהל מערכות תחמושת משוטטת  Loitering.

ה-AeroVironment Switchblade היא תחמושת משוטטת מיניאטורית שתוכננה על ידי AeroVironment ומשמשת מספר פיקודים של צבא ארצות הברית. השם Switchblade מגיע מהאופן שבו הכנפיים העמוסות קפיציות מקופלות בתוך צינור ומתהפכות החוצה ברגע שהן משוחררות. Switchblade מייצג את הדור הבא של מערכות תחמושת משוטטת בטווח מורחב, המספקת למפעילים בשטח מערכת תחמושת משוטטת מרובת משימות המסוגלת לבצע פעולות ריבוי תחומים. המערכת שהוכחה יכולת לחימה כוללת גם אופטיקה בעלת דיוק גבוה וסיבולת שוטטות מורחבת. חוזה זה מחזק עוד יותר את תפקידה של AV כספקית מובילה של פתרונות בלתי מאוישים חדשניים. החברה נותרה מחויבת לתמוך במשימה של צבא ארה”ב על ידי אספקת טכנולוגיה מתקדמת המבטיחה עליונות מבצעית ומשפרת את הבטיחות והיעילות של אנשי צבא.

Paul B. MacCready Jr., מעצב מטוסים המונעים על ידי אדם, הקים את החברה בשנת 1971. החברה ידועה בעיקר בשל כלי הרכב הקלים שלה המונעים על ידי אדם ומונעים סולרית. החברה היא הספקית המובילה של צבא ארה”ב של מל”טים קטנים – בעיקר דגמי רייבן, סוויצ’בלייד, צרעה ופומה.
AeroVironment פועלת לחפש דרכים חזקות יותר לשלב התקדמות בטכנולוגיות הגדרה עתידיות כגון רובוטיקה, חיישנים, ניתוח תוכנה וקישוריות כדי ליצור מידע משמעותי עוד יותר ולהגביר את יכולת הלקוחות לקבל החלטות חכמות ומהירות יותר. החברה הייתה חלוצה והיא מובילה בשווקים של מערכות מטוסים בלתי מאוישים קטנים, מערכות תחמושת משוטטת, כלי רכב קרקעיים בלתי מאוישים ופסאודו-לוויינים בגובה רב.
Switchblade 600 Loitering Munition:
Switchblade 600 Loitering Munition
קרדיט : מיליטרי ליאקס    קרדיט לתמונה: AeroVironment