10 המדינות שרכשו הכי הרבה זהב ב – 10 השנים האחרונות החל משנת 2013 ועד 2023

לפני מספר ימים העלתי כאן את 10 המדינות עם רזרבות הזהב הגדולה בעולם. על מנת להשלים את התמונה הגדולה, אני מעלה כרגע את נתוני 10 המדינות, שרכשו הכי הרבה זהב ב – 10 השנים האחרונות, החל משנת 2013 ועד 2023.

 

1. אז, 3 מדינות מתוך רשימת 10 המדינות עם הכמות הגדולה בעולם ובאופן לא מפתיע נמצאים גם כאן – רוסיה, סין והודו.

2. בראש הרשימה עומדות רוסיה עם החונטה הסובייטית וסין עם הדיקטטורה הצהובה. כמקימות הראשיות של ה – BRICS, שמטרתה דה – דולריזציה של המטבע האמריקאי, זה יהיה אך טבעי לחלוטין, שהן טורחות 24/7 בדילול נכסים דולרים ובניית עוצמה וגיוון הרזרבות הכלכליות של המדינה.

3. בעוד, שרוסיה גם כורה זהב, אוספת ואוגרת אותו, סין רוכשת בטירוף כל גרם של זהב שרץ העולם. למעשה חלק גדול מעליית המחיר בערכו של המתכת הנוצצת קשור לסין וככול ותמשיך להעמיס זהב לדעתי המחיר ימשיך לעלות.

4. הנבלה מאיסטנבול, שעומד בראש מדינת הטרור טורקיה עם הכלכלה הקורסת בעולם אומנם מצליח לרכוש זהב כהשקעה נוספת למטבע החוץ, שנעלם לו בקצב גדול, לא פלא, שאזרח הטורקי רץ לחפש זהב. עתודות הזהב ירדו ב-7% בשבעה שבועות רק על מנת לספק את דרישת הציבור לזהב פיזי.

5. פולין, המדינה היחידה באירופה, שהחליטה לגוון את תיק ההשקעות שלה, רוכשת זהב וסביר להניח, שלא תצטער על כך.

6. אוזבקיסטן וקזחסטן שם יש יותר סוסים וחמורים מבני אדם, שהן למעשה גרורות פוליטיות וכלכליות של החונטה הסובייטית מיישרות איתה קו ורוכשות זהב כנקודת הגנה עתידית מפני קריסתו של הדולר.

7. סינגפור, מדינה קטנה עם טכנולוגיה מתקדמת וצבא חכם ומוקפת בהמוני מוסלמים עושה ההפך הגמור מארץ היהודים ומבינה, שהיא צריכה לרכוש זהב על מנת “לצפות” לקריסת הדולר וכך אכן היא עושה בעשור האחרון.

8. מדינת פח האשפה עירק גם רוכשת זהב – כנראה יותר מידי נפט אבל, לדעתי הם פשוט מלבינים כסף איראני.

9. תאילנד, שכבר הכריזה על עצמה כמדינה ניטרלית במלחמה בין נאט”ו ורוסיה רוצה להנות ולהיות בסדר עם כולם אבל בסופו של דבר תצטרך לבחור צד ובינתיים היא רוכשת זהב בעיקר על מנת לגוון השקעות.

מקור: visualcapitalist, world gold council    קרדיט לכתבה: ערוץ המשקיע ששוקע בטלגרם     קר’יט לתמונות: רשתות חברתיות