שר החוץ של האיחוד האירופי נכשל בניסיון להטיל סנקציות על 2 שרים ישראלים

הממונה על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי לא הצליח לשכנע את שרי החוץ של המדינות החברות באיחוד האירופי להטיל סנקציות על שני שרי ימין קיצוני ישראלים.

לפי התקשורת הישראלית, מדינות רבות באיחוד האירופי לא השתכנעו מטיעוניו של ג’וזף בורל בנוגע להטיל סנקציות על בצלאל סמוטריץ’ ואיתמר בנגביר בפגישה ביום חמישי, 8 בספטמבר, בבריסל.

הצהרת עמדה של האיחוד האירופי דורשת הסכמה של כל 27 המדינות החברות.

שר החוץ הישראלי, ישראל כץ, אמר בטלפון למקביליו במספר ממשלות, יום לפני ישיבת שרי החוץ של האיחוד האירופי, כי ישראל נמצאת במלחמה ושלחה משלחת לנהל משא ומתן לשחרור של אזרחים חטופים, קבלת החלטה נגד שרים ישראלים אינה מקובלת.

לפי ידיעות אחרונות, מר כץ, בין היתר, בשיחות טלפון נפרדות עם שרי החוץ של הונגריה וצ’כיה, שניהם תומכים מרכזיים בישראל באירופה, הוסיף כי איראן ממשיכה לאיים לתקוף את ישראל בימים אלה , וחיזבאללה תוקפת כל יום את צפון ישראל.

לפני תחילת פגישת האיחוד האירופי ביום חמישי, ג’וזפ בורל אמר שהוא התחיל בתהליך של בקשה מהמדינות החברות להטיל סנקציות נגד “כמה שרים ישראלים”.

הוא לא ציין במפורש את שמות השרים אותם הוא רוצה להחרים, אך הוסיף כי הוא מדבר על שרים ש”מפיצים מסרי שנאה בלתי קבילים נגד הפלסטינים ומציעים פעולות שעומדות בסתירה ברורה לחוק הבינלאומי”.

הוא האשים אותם ב”הסתה לביצוע פשעי מלחמה”.

نشست کاخ سفید برای تحریم ۲ وزیر افراطی کابینه نتانیاهو - ایسنا

קרדיט: רדיו פרדה    קרדיט לתמונות: איסנ”א  – אירנ”א