שתיית מים בעמידה יכולה לגרום ל”בעיות בריאות חמורות”. כדאי להימנע!

שתיית מים חיונית לשמירה על גוף בריא, שכן יש להן תפקיד חיוני בשמירה על לחות הגוף, שמירה על עור בריא, תמיכה בתפקוד הכליות וסיוע בסילוק רעלים.

שתיית מים גם עוזרת לתמוך בתפקודי גוף שונים כמו עיכול, זרימת דם, ויסות טמפרטורה וספיגת חומרים מזינים.

חשוב לשתות מים לאורך כל היום, רצוי בלגימות קטנות, תוך שימת לב לצרכי הידרציה של הגוף, בעיקר בפעילות גופנית או במזג אוויר חם.

‏خطورة شُرب المـاء واقفاً | TikTok

קרדיט: רשתות חברתיות

 

מדוע כדאי להימנע משתיית מים בעמידה?

למרות היתרונות הגדולים של מי השתייה, מומחי בריאות פרסמו אזהרה חדשה בנוגע לאופן שתייתם, התריעו מפני הסכנה שבשתיית מים בעמידה.

לפי מה שפורסם באתר “בקרת כסף”, ד”ר הרש רוול הזהיר מפני הסכנות שבשתיית מים בעמידה, וציין כי הרגל זה עלול להוביל לבעיות בריאותיות בלתי צפויות.

להלן שבעה סיכונים בריאותיים שעלולים לנבוע משתיית מים בעמידה:

  • 1- עיכול לקוי: כאשר אדם שותה מים בעמידה, הדבר עלול לגרום למים לעבור דרך מערכת העיכול במהירות רבה. העומס המהיר הזה עלול לשבש את תהליך העיכול, מכיוון שהגוף אינו מסוגל לפרק ולספוג חומרים מזינים כראוי. בטווח הארוך, זה עלול להוביל לבעיות עיכול כמו נפיחות ואי נוחות.
  • 2- תפקודי כליות: צריכת מים מהירה בעמידה עולה על תהליך הסינון הטבעי בכליות, מה שמפעיל לחץ נוסף על איברים חיוניים אלו. לאורך זמן, לחץ מוגבר זה יכול להוביל לירידה ביעילות הכליות ולסיכון מוגבר לאבנים בכליות או לבעיות כליות אחרות.
  • 3- בריאות מפרקים ועצמות: עמידה בזמן שתיית מים עלולה להוביל לחוסר איזון נוזלים בגוף, מה שעלול להוביל להצטברות נוזלים במפרקים. הצטברות זו עלולה להגביר את הסיכון לפתח בעיות שרירים ושלד, כגון החמרה בדלקת פרקים או בעיות אחרות הקשורות למפרקים ולעצמות.
  • 4- בריאות הלב: כאשר שותים מים במהירות בעמידה, הגוף נאלץ לעבד נוזלים בקצב מהיר מהרגיל. האצה זו עלולה להוביל לחוסר איזון אלקטרוליטי, ולהטיל עומס נוסף על שריר הלב. עם הזמן, זה עלול לגרום לבעיות לב וכלי דם או להחמיר בעיות לב קיימות.
  • 5- מערכת העצבים: עמידה בזמן שתיית מים יכולה להפעיל את מערכת העצבים הסימפתטית, שהיא החלק האחראי על תגובת הגוף ללחץ. הפעלה זו עלולה להוביל להאצת הדופק וללחץ דם גבוה, מה שגורם למתח כללי בגוף ומעלה את הסיכוי לפתח מתח כרוני.
  • 6- אפשרות להתכווצות גרון: שתיית מים בעמידה עלולה לגרום למים לפגוע בעוצמה גדולה יותר בוושט התחתון, מה שמוביל לתחושת אי נוחות או התכווצות זמנית בגרון. אי נוחות זו יכולה להיות בולטת במיוחד כאשר שותים מנות גדולות של מים, מה שעלול לגרום לגירוי או אפילו לתחושת חנק קצרה.
  • 7- סיכון מוגבר לנפיחות: שתייה בעמידה מובילה לצריכת מים מהירה יותר, מה שמגביר את האפשרות לבליעת אוויר עם מים. הצטברות האוויר הזה במערכת העיכול עלולה לגרום לנפיחות וגזים, מה שמוביל לתחושת אי נוחות ומלאות בקיבה.

כדי להפחית את הסיכונים הבריאותיים הפוטנציאליים הללו, מומחים ורופאים מייעצים לשתות מים בישיבה ולאט, תוך התחשבות בצרכי הידרציה של הגוף, במיוחד במהלך פעילות גופנית או באקלים חם. 

קרדיט: סוריה טי וי     קרדיט לתמונות: מצראוי