אסטרטגיה ישראלית חדשה המתמקדת בשיבוש היכולות הלוגיסטיות והצבאיות של חיזבאללה

נראה כי ישראל החליטה ליישם באינטנסיביות גדולה יותר את מדיניותה החדשה למנוע זרימת נשק ותחמושת מאיראן לחיזבאללה בצפון לבנון העוברים על אדמת סוריה. 

נראה כי כל הצירים המובילים מסוריה ללבנון נמצאים תחת השגחה רציפה וכל משאית נשק (שישראל אינה מעוניינת שיגיעו למחסני חיזבאללה בצפון לבנון) מותקפת ומושמדת.

 

בהתפתחות צבאית יוצאת דופן, אתמול , פתחו כלי טיס ישראלים בתקיפה על משאית עמוסה בטילים השייכת למיליצית חיזבאללה באזור בעלבק במזרח לבנון, כך לפי מקור ביטחוני לבנוני.

כמו כן הותקפו שתי משאיות נשק נוספות של חיזבאללה כשהן נסעו על הכביש הבינלאומי רסאם אלחאדאת – אלשעאת. התקיפה גרמה לפיצוצים גדולים עקב פגיעה ישירה באחת משתי המשאיות, שהובילה לשריפת התחמושת שעליה. לא היו דיווחים על נפגעים בקרב אנשי חיזבאללה או אזרחים במקום.

אתמול פתחו כלי טיס ישראליים בהתקפות דומות על אתרים השייכים למיליצית “חיזבאללה” בעיירות אל-עדיסה, אל-מג’דיל ומשיחין בדרום לבנון.
 מתקפה זו מעידה על הסלמה בפעילות הצבאית הישראלית נגד מיליציית חיזבאללה בלבנון, המגיעה בהקשר של מתיחות אזורית מתמשכת.

תקיפת המשאיות עמוסות טילים משקפת אסטרטגיה ישראלית המתמקדת בשיבוש היכולות הלוגיסטיות והצבאיות של חיזבאללה.

ההסלמה האחרונה עשויה לשקף גם עלייה בלחץ הישראלי על חיזבאללה והמדינות האזוריות התומכות בו. פעולה מסוג זה עשויה להוביל להסלמה חדשה בסכסוך בין הצדדים המעורבים, ולהשפיע על היציבות האזורית באופן רחב יותר.

شاحنات حِزب الَـلَـهِ تتفجر و تشتعل إسرائيل تستهدف شاحنة محملة بالصواريخ و  المسيرات في البوكمال

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות