הערכה: עלות מתקפת המנע של חה”א הישראלי על מערכי חיזבאללה עלתה למעלה מחצי מיליארד ש”ח (לא כולל הכל)

ביום ראשון לפנות בוקר פתחה ישראל במתקפת מנע נגד מערכי הרקטות והכטב”מים של חיזבאללה בדרום לבנון בניסיון למנוע מהם לירות אלפי רקטות וךשגר עשרות כטב”מי נפץ  לעבר שטח ישראל, כנקמה על חיסול רמטכ”ל חיזבאללה , שוכר.

על פי הודעת דובר צה”ל במתקפת המנע השתתפו למעלה מ-100 מטוסים מסוגים שונים. חלקם תקפו את משגרי הרקטות , חלקם פעלו למניעת חדירת כטב”מי הנפץ לשטח ישראל ולהתפוצץ על אתרים אסטרטגים וחלקם היו במערך הלוגיסטי ואיסוף המודיעין  שתמך במטוסי התקיפה.

השאלה המסקרנת היתה כמה זה (מתקפת המנע) עלה לנו ? 

בכיר בתעשיות הביטחוניות ציין כי מתקפת המנע על חיזבאללה עלתה קרוב לחצי מיליארד שקל, סכום שמשוער בכ-120 מיליון דולר.

לדבריו, העלות כללה שימוש בכ-4,000 פצצות JDAM (פצצות שגולשות למטרות ופוגעות בהן בדיוק רב), בעלות כוללת של כ-100 מיליון דולר, וכן הפעלה של כ-100 מטוסים למשך שש שעות, המוערכת בכ-18 מיליון דולר נוספים.

בנוסף, הפעלת כטב”מים למשך 12 שעות הוסיפה עלות של כ-1.08 מיליון דולר, כאשר עלויות נוספות כמו שכר מילואים אינן כלולות בסכום זה.

כמו כן לא נכללו בחישובי עלות אלו הפעלת כל מערך איסוף המודיעין של ישראל שהחל לפעול באינטנסיביות רבה מאז חיסולי הבכירים בחיזבאללה ובאיראן.

כזכור, סיכול מתקפת הטילים הבליסטיים והכטב”מים המתאבדים של איראן על ישראל בחודש אפריל , השנה, עלתה על פי הערכה למעלה מ-3 מיליארד שקל רק בצד הישראלי.

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב   קרדיט לתמונות : ערוץ הטלגרם היוצרים AI