החלה חזרת פליטים פלסטינים למחנה ירמוק שבדמשק למגינת לבם של האיראנים

במהלך המרד הסוני במשטר אסד כוחות דעאש והמורדים שהלכו וסגרו על דמשק , השתלטו לפרק זמן קצר על מחנה הפליטים הפלשתיני במרחב , מה שגרם לצבא הסורי לירות ארטילריה כבדה ישירות לתוך שכונות המגורים של המחנה וכתוצאה מכך מאות אלפי הדרים במקום ברחו על נפשם.

לאחר כיבוש המחנה מחדש, תוך הרס תשתיות עצום שהפך את המקום ללא ראוי למגורים, מנעו שלטונות סוריה מהפלשטינים לחזור למקום, והותירו את המקום בשיממונו.

 

במחנה ירמוק חיו כ-160,000 פליטים פלסטינים, שרבים מהם היו פליטים מאז מלחמת 1948. לאחר פרוץ המהפכה הסורית, היו במחנה קרבות בין “הצבא החופשי” לכוחות המשטר הסורי., לפני ש”דאעש” השתלט על שני שליש מהמחנה.

במאי 2018 שוב השתלטו כוחות המשטר באופן מוחלט על אזור אל-חג’ר אל-אסווד ומחנה ירמוכ, לאחר מבצע צבאי אלים שהוביל להרס של יותר מ-80% ממבני המגורים במחנה, וכן מצור ארוך שהוביל למותם של אנשים מרעב, ולעקירת מאות אלפי תושבים לסוריה או מחוצה לה.

“קבוצת הפעולה למען הפלסטינים” בסוריה תיעדה את הרג 4,214 פליטים פלסטינים בסוריה מ-2011 ועד אוגוסט 2023, בנוסף להיעלמותם הכפויה של 3,076 עצורים פלסטינים בבתי הכלא של המשטר הסורי, כולל ילדים ונשים.

“קבוצת הפעולה למען הפלסטינים בסוריה” דיווחה בעבר כי מספר התושבים במחנה הירמוך, מדרום לדמשק, עד לעלייה מתמשכת, כאשר מספר החוזרים ממשפחות, בעלי מקצועות, חנויות, מסעדות שונות, והעובדים הגיעו ללא פחות מ-50 אלף איש.

בימים האחרונים הושלם סלילת כביש מהמחנה לאזור אלסיידה זינב אך האיראנים השולטים על האזור חסמו את התנועה עליו עקב חשש ביטחוני שיותקפו על ידי חמושים שיגיעו אליהם דרך הכביש החדש.

האיראנים ניסו לחסום חזרת הפלשטינים לביתם כי רצו להשתלט על אדמות האזור אך הרוסים פעלו לסיכול החסימה.

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות